city explorer campagne

Eindhoven365 heeft medio 2016 contentmarketing bureau Zandbeek gevraagd een internationale activatiecampagne te ontwikkelen, met als primaire doel meer city explorers naar Eindhoven te trekken. Dit heeft geresulteerd in Another Citytrip: 24 uur in Eindhoven met 17 nationale en internationale online influencers. Food-, lifestyle- en fashionbloggers uit Engeland, Duitsland, België en Nederland kwamen op 7 oktober de energie van de Eindhovense binnenstad en Strijp-S ervaren.

#Eindhoven #Anothercitytrip

Voor de eerste editie van Another Citytrip meldden zich in korte tijd zo’n 100 geïnteresseerde influencers aan, gezamenlijk goed voor een internationaal miljoenenbereik. Uit de 100 aanmeldingen werd uiteindelijk een selectie van 17 bloggers gemaakt. De campagne bestond uit drie unieke programma's (food, fashion, lifestyle) die tot stand zijn gekomen in samenwerking met tientallen zelfstandige retailers, horecazaken en culturele instellingen uit Eindhoven. 

Resultaten Another Citytrip

De influencercampagne heeft geresulteerd in uitgebreide content, in de vorm van blogs, Instagram posts, YouTube video's, Snapchat stories, Tweets en een beeldverslag. De geschreven blogs zullen uiteindelijk allemaal worden doorvertaald op thisiseindhoven.nl, zodat toekomstige bezoekers van de stad of zelfs inwoners inspiratie op kunnen doen. 

De campagne heeft geleid tot een groot online bereik, met een totaal van 3.921.094 impressies (aantal views) en 145.350 engagement points (aantal likes, shares of comments). Hiermee kwam het engagement percentage bovengemiddeld uit.

De resultaten zijn inmiddels aan alle deelnemende partijen gepresenteerd.