customer journey onderzoek

Eindhoven is een stad met focus. De bijpassende filosofie, waar de citymarketingstrategie van Eindhoven op is gebaseerd, heet daarom ‘wie kiest, wordt gekozen’. Dat betekent ook het maken van scherpe keuzes.

In de strategie van Eindhoven365 richten wij ons op zowel Innovators als Early Adopters. Dat doen we via drie, in onze ogen voor de stad, belangrijke talentvolle groepen. Deze kernklanten zijn de , en . Wij denken dat de City Explorer meer design gedreven is, de Tech Starter vooral technologie gedreven is en de Bright Talent die twee verbindt.

Met het beschrijven van deze drie kernklanten hebben we gedefinieerd in welke markten we willen gaan spelen en wie we daar graag zouden willen bereiken. In samenwerking met TECH-TO-MARKET hebben we door middel van onderzoek een ‘deep dive’ gemaakt in de drie klantgroepen via persona profielen en klantreizen. Vorig jaar zijn de onderzoeken naar de City Explorer, Tech Starter en Bright talent afgerond. Met de inzichten die we hiermee hebben opgedaan gaan we jaarlijks onze activatiekalender vullen met innovatieve oplossingen die de aantrekkingskracht van de stad zullen verhogen. Houd onze website in de gaten om op de hoogte te blijven van alle (lopende) projecten.