customer journey onderzoek city explorer

In de strategie van Eindhoven365 richten wij ons op zowel Innovators als Early Adopters. Dat doen we via drie, in onze ogen voor de stad, belangrijke talentvolle groepen. Deze kernklanten zijn de City Explorer, Tech Starter en Bright Talent. Wij denken dat de City Explorer meer design gedreven is, de Tech Starter vooral technologie gedreven is en de Bright Talent die twee verbindt.

Met het beschrijven van deze drie kernklanten hebben we gedefinieerd in welke markten we willen gaan spelen en wie we daar graag zouden willen bereiken. Door middel van onderzoek zijn we een ‘deep dive’ aan het maken in de drie klantgroepen via persona profielen en klantreizen. Eerder dit jaar zijn de onderzoeken naar de Bright Talent en de Tech Starter afgerond. Nu is het de beurt aan de City Explorer.

Deze doelgroep bezoekt Eindhoven vaak voor een wat kortere periode. Onze inschatting is tussen 2 dagen en 2 weken. Ze hebben affiniteit met innovatie of creativiteit en hun doelstelling is, als Early Adopter, om inspiratie op te doen en deze te delen met eigen (online) volgers. De City Explorer fungeert daarmee eigenlijk als ambassadeur van de stad.

Met het onderzoek naar de City Explorer willen we inzichtelijk krijgen waar en hoe we de boodschap Eindhoven internationaal het beste kunnen gaan activeren bij deze doelgroep. In samenwerking met het bureau Tech-to-Market is het derde en voorlopig laatste doelgroep onderzoek in volle gang.