Ontvangst van (inter)nationale media

Op het gebied van PR werkt Eindhoven365 actief samen met partner Eindhoven247. Het doel van de gezamenlijke inzet: zoveel mogelijk bezoeken aan Eindhoven, uit een groter herkomstgebied, beter verspreid over het jaar, waarbij bezoekers meer uitgeven. Het beschikbare budget is echter beperkt en moet dus slim worden ingezet. In 2016 wordt daarom de focus gelegd op een pro actieve persstrategie die aansluit bij onze drie kerndoelgroepen.

Afgelopen jaren zijn al vele (inter)nationale journalisten en bloggers uitgenodigd en gehost. Met name uit Italië, Spanje, Duitsland, Engeland, Rusland en België. Eén van de hoogtepunten vormde het artikel van 12 pagina’s in het gerenommeerde Italiaanse travel magazine ‘Dove’ dat Eindhoven bestempelde als ‘het nieuwe Amsterdam’ (voorpagina) en ‘stad van de vreugde’. Ook in de andere internationale media, gericht op innovatie, blijft Eindhoven niet onopgemerkt. Onlangs schreef New York Times in het kader van Dutch Design Week 2015: "Eindhoven has emerged as a global center of design experimentation." Daarnaast noemt Wired Eindhoven als een van de acht steden die laten zien hoe de toekomst eruit ziet. De uitspraak "Decide well, and cities are magic" is een mooi compliment naar onze filosofie 'Wie kiest, wordt gekozen'.