roundabout designroute

De ambitie, positie en groei van Eindhoven als stad en hart van de Brainport regio wordt steeds sterker qua positie en herkenbaarheid. Eindhoven staat bol van design en technologie. We spelen mee op wereldniveau, maar het grappige is dat dat voor de bezoeker van Eindhoven vaak niet zichtbaar is. Daar waar de Hightech Campus, Sectie-C, Strijp-S en de TU/e goed op weg zijn, moet je moeite doen om dat in het centrum te ontdekken. Om de bezoekers van Eindhoven te inspireren komt er een permanente designroute in de binnenstad.

Verbinding tussen design instellingen
De “Roundabout Designroute” moet een verbinding worden tussen design-georiënteerde instellingen zoals TAC, Design Academy Eindhoven, Philips Museum, de Kazerne, Van Abbemuseum, het DesignHuis, Schellensfabriek, NRE terrein en het VDMA. Brandstore Eindhoven is daarbij het start- en eindpunt. DDW 2016 gold als kick-off van dit project, als opmaat naar DDW 2017, waar de Roundabout Designroute in vol ornaat te zien zal zijn in het landelijk themajaar 'Van Mondriaan tot Dutch Design'.

Voor de eerste fase van de designroute is de keuze gevallen op het combineren van bestaande en nieuwe design-objecten. De juweeltjes in de stad worden aan de route verbonden waardoor er nu al een volwassen aanbod is.

SOEPS Creative Collective
De Roundabout Designroute is een concept, bedacht vanuit de merkstrategie en de nieuwe binnenstadsvisie van Eindhoven. SOEPS Creative Collective is de creatieve partner en uitvoerder. Het resultaat moet een eenduidige profilering van de stad opleveren waardoor bezoekers naar Eindhoven komen om inspiratie op te doen. 52 weken per jaar.