Eindhoven wint Nationale Citymarketing Trofee 2017
Awards
12 juni 2017

Eindhoven wint Nationale Citymarketing Trofee 2017

Eindhoven heeft voor de derde keer de Nationale Citymarketing Trofee in de wacht gesleept. Dat werd eerder vandaag bekend gemaakt op het Nationaal Congres Citymarketing in Emmen. De stad nam het in de categorie +120.000 inwoners op tegen 's Hertogenbosch, Zwolle en Den Haag. In 2014 en 2015 ging Eindhoven er ook met de winst vandoor. 

Jury over Eindhoven
Het juryrapport over Eindhoven klinkt als volgt:
Eindhoven maakt opnieuw haar hoge ambitie waar en toont zich hiermee een blijvende topgemeente op het gebied van citymarketing. De Eindhovense citymarketing beweegt zich op een goed doordracht structureel en professioneel niveau, er wordt nauw samengewerkt met de regio en kennisvermeerdering en uitwisseling staan hoog in het vaandel. Het internationale citymarketing project “JustESTonishing” in Estland spreekt hierbij tot de verbeelding. De rol van Peter Kentie als citymarketeer acht de jury in dit proces van grote waarde.

De jury heeft na ampele overweging een keuze moeten maken tussen Eindhoven of Den Haag. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de gemeente die met haar citymarketing de brede en ambitieuze aanpak koppelt aan regionale samenwerking, kennisvermeerdering en informatie-uitwisseling. De presentatie was daarnaast van uitzonderlijk hoge kwaliteit. Op basis van de eerder benoemde beoordelingscriteria is de jury tot de volgende einduitslag gekomen.

Winnaar van de Nationale Citymarketing Trofee 2017 is: Eindhoven 

Spraakmakende marketingactiviteiten
Bij de beoordeling heeft de jury gekeken naar vakinhoudelijke elementen als beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing. Ook is gekeken naar spraakmakende en/of opvallende marketingactiviteiten in 2016 en was de jury op zoek naar vernieuwing en de bijdrage aan het vakgebied. De keuze is dit jaar gevallen op de gemeente die met haar citymarketing de brede en ambitieuze aanpak koppelt aan regionale samenwerking, kennisvermeerdering en informatie-uitwisseling.

Bron: Nationaal Congres Citymarketing

Nationaal-Congres-Citymarketing33.jpg