Eindhoven365 genomineerd voor NRW Marketing award
Awards
21 februari 2017

Eindhoven365 genomineerd voor NRW Marketing award

Met de internationale influencercampagne 'Another City Trip' is Eindhoven365 samen met bureau Zandbeek genomineerd voor de NRW Marketing Award 2017, in de categorie 'Acties En Events Met De Focus Op Brand Activation.'

De NRW Marketing Awards is de jaarlijkse bekroning voor effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied.

Een eerste reactie van Mark de Greeff, head of strategy bij Eindhoven365, over het succes van de campagne: 'Om uiteindelijk de 'conversie cirkel' te kunnen sluiten, moet je nadenken over hoe je gaat meten wat de bezoekconversie op de uiteindelijke engagement is. Daar bedoel ik mee dat je wil weten hoeveel mensen er nu echt beïnvloed raken en daadwerkelijk een bezoek aan Eindhoven gaan brengen. Dat de ene campagne releatief beter presteert dan een andere campagne, is mooi maar zegt uiteindelijk niets. Als het geen extra bezoekers voor Eindhoven oplevert, is het alsnog weggegooid geld. Daar zijn we nu op aan het broeden.'

Een uitgebreide reactie van Mark de Greeff kun je lezen in dit interview met Marketing Tribune.

Another City Trip
Bijna twintig internationale bloggers uit de UK, Duitsland en België werden via influencer platform (The Cirqle) uitgenodigd voor 24 uur 'Best of Eindhoven'. Verdeeld in drie groepen (food, fashion en all-in-one) hebben ze onder begeleiding van ons team van experts de stad verkend. In ruil voor deelname aan de trip zorgden zij voor buzz rondom (het merk) Eindhoven in hun kanalen (blog, Facebook, Instagram). 

Andere 3 genomineerden binnen de categorie zijn:

  • Unexpected Adventure: The LEGO Experience, Stadshart Amstelveen Unibail Rodamco | Vereniging Centrum Promotie Amstelveen
  • “Ik wil hier…”, Winkelcentrum Lunetten in Utrecht HISA – Volop aandacht voor jouw winkelgebied | Ondernemersver. Winkelcentrum Lunetten
  • Halloween Dog Parade , Stadshart Zoetermeer Unibail Rodamco | DN Leisure Management

Bekendmaking in Klokgebouw
Tijdens het NRW Marketingcongres op 13 april 2017 in Het Klokgebouw in Eindhoven wordt per categorie de winnaar bekend gemaakt door de vakjury. De winnaars worden onderscheiden met een bijzondere sculptuur. Tevens maken alle genomineerden kans op het winnen van de NRW Marketing Publieksprijs. De vakjury van 2017 bestaat uit de volgende professionals: Juryvoorzitter Kitty Koelemeijer (hoogleraar Marketing & Retailing, Nyenrode Business Universiteit), Robèrt Dackus, (3W real estate), Bram Hulsbosch (MK Illumination), Marcel Jansen, (Strøm), Michel Jonkheer (LookFeel Consultancy), Chantal Riedeman (Shopology), Carlo Verhart (Rabobank Amsterdam).

We voelen ons vereerd met deze nominatie, maar staan er ook zeker niet te lang bij stil. We blijven onszelf uitdagen om gave campagnes te creëren.