Eindhoven365 jaaroverzicht 2024
We zijn onderweg
We zijn onderweg
2024 wat was je mooi. Het jaar waarin we de harten van 70.000 Eindhoven-fans te veroveren op Instagram. Maar, niet alleen online wisten we liefde voor de stad te kweken. Zo lieten we nieuwkomers zich thuis voelen met een uitgebreid onboardingsprogramma en zetten we Eindhoven op de kaart als kringloop-Walhalla met een heuse pop-up. Voor ons de Normaalste Zaak. Binnen al onze programma's hebben we overigens stappen gezet. Hoe we dat deden en wat we hebben bereikt? Je komt erachter door te scrollen door ons jaaroverzicht van 2024. See you at the end!
Voortgang
Grootste compliment: 'Nothing beats the heartwarming welcome I received from Homewards!'

Resultaten
Ook dit jaar gingen de cijfers door het dak:
2024 in cijfers
- 33.800.000 Totaal impressiesGoogle (organisch)
- 12.800.00 Totaal impressies socialmedia
- 984.000 Unieke websitebezoekers
- 267.357 Instagram-likes
- 2.785.000 Tiktok-views
- 480.000 Totaal externe kliks
- 13.500 Nieuwe volgers Instagram & Facebook
- 3.800 Nieuwe nieuwsbriefabonnees
- €5.420.300 Totale mediawaarde
Campagnes
Activerende campagnes
We brachten onze doelgroepen in beweging met activerende campagnes en waren bijna het hele jaar zichtbaar in binnen- en buitenland. Hier een greep uit onze campagnes in 2024.
This is Eindhoven
Als het inspiratieplatform voor ieders Eindhoven-ervaring is zichtbaarheid onmisbaar. Jarenlang deelden we onze energie met uitingen van Share the Vibe, maar in 2024 kozen we ervoor om die energie wat concreter te maken. We lieten bekenden en onbekenden, studenten en bezoekers weten met een Out of Home-mediacampagne dat we op thisiseindhoven.com 24 uur per dag klaar staan met de allerbeste tips.
Leer meer over deze case.
Bekijk CaseWrap up the Year
Met Wrap up the Year, een samenwerkingscampagne met Bureau Binnenstad Eindhoven, nodigden we inwoners en bezoekers uit het jaar feestelijk af te sluiten in Eindhoven, Eindhoven-style. De hele decemberfeestmaand barstte het van de evenementen en activiteiten, was de binnenstad éxtra feestelijk aangekleed met nieuwe vibes-sfeerverlichting en stonden de ondernemers klaar om van de laatste weken van 2024, een waar feestje te maken.
Lees meer over onze eindejaarcampagne in deze update.
Bekijk UpdatePROJECT EINDHOVEN
De liefde voor de stad is op één plek extra goed voelbaar: in het Philips Stadion. Die liefde voor de club en Eindhoven heeft RUGGED, in samenwerking met allerlei Eindhovense artiesten, onder de noemer EINDHOVEN’S FINEST weten te vangen. Als die liefde zo diep zit, waarom doen we niet hetzelfde voor Eindhoven? Voor PROJECT EINDHOVEN sloegen we handen ineen met RUGGED en een boel Eindhovense artiesten. Het resultaat: twee écht Eindhovense platen over de liefde voor de stad.
Hoe schrijf je nu een Eindhovens anthem? Je leest het hier!
Bekijk UpdateKAMP-C
In Eindhoven zetten we al jaren influencers in voor onze PR- en contentstrategie. Dit keer organiseerde VisitBrabant in samenwerking met Thx.agency, een marketingbureau voor de reis- en vrijetijdsindustrie in de Benelux, de influencergroepstrip ‘Kamp-C’ naar vier Nederlandse steden, waaronder Eindhoven. Van bijenhouden tot lasergamen, middels speciale opdrachten leerden de content creators en hun volgers Eindhoven op een interactieve en originele manier kennen.
Lees hier de hele update.
Bekijk UpdateSHARE THE VIBE
Ontdek the Vibe van EindhovenThis is Eindhoven
Eindhoven is evergreen ...
... net als de artikelen op thisiseindhoven.com. We namen je vorig jaar al even mee in onze contentstrategie: waar we onze socialmediakanalen inzetten voor storytelling, is de website een evergreen basis met informatie over Eindhoven. Dat betekent dat we voor kwaliteit over kwantiteit gaan. We produceren niet oneindig veel artikelen, maar juist content die aansluit bij de doelgroep. Die lijn trokken we door in het type websitebezoeker dat we wilden aantrekken: de kwalitatieve bezoeker. Geen eenmalige gebruiker, maar iemand die zich vaker wil onderdompelen in de Eindhovense content.
Lees meer over onze contentstrategie.
Bekijk Case@eindhovencity groeit: we tikten de 70.000 volgers aan op Instagram.

We zetten deze events in de spotlight met onze content
Speciale projecten
Convention Bureau Brainport Eindhoven
2024 was het tweede operationele jaar van Convention Bureau Brainport Eindhoven. Onze focus ligt nog altijd op het binnenhalen van internationale congressen die de profilering van Eindhoven en de Brainportregio versterken. Dat deden we uiteraard met de tweede editie van onze FamTrip. Daarbij hebben we dit jaar betrokkenheid gerealiseerd bij meer dan 35 congressen, waaronder x en x. Dankzij onze zichtbaarheid online en op beurzen, zijn we van 13 naar 23 congresloketrajecten gegaan met een economisch potentieel van €4 miljoen.
We wonnen dit jaar ook 6 bidtrajecten. Deze congressen, die tussen 2025 en 2027 zullen plaatsvinden, vertegenwoordigen een economisch potentieel van ruim €4,3 miljoen. Daarnaast waren we betrokken bij hebben we drie strategische projecten: we waren kartrekker bij Drive Forward (april 2025), bouwden aan een coalitie voor 'Energy for AI' (november 2025) en we hebben de 'Heterogeneous Integration Conference' (2026) opgezet. De aankomende periode is cruciaal om het Convention Bureau te bestendigen en onze impact voor de komende jaren te waarborgen.
Lees de hele case hier.
Bekijk CaseOranjekoorts met THE VIBE
Wat kunnen we zeggen? In Eindhoven houden we van voetbal. Van PSV tot het Nederlands elftal, we zijn de moeilijkste niet! De zomer van 2024 was er een die Eindhoven oranje kleurde met door heel de stad grote schermen om van de wedstrijden te genieten. Daar hoorde wat ons betreft een limited edition THE VIBE t-shirt bij om die energie te supporten.
Lees de hele update.
Bekijk UpdateSchil & Stronk bij Gemeente Eindhoven
Vorig jaar organiseerden we de eerste editie van Buurtbistro Schil & Stronk, met een kookworkshop en buurtlunch. Een groot succes, wat de gemeente Eindhoven niet ontgaan was. Toen zij hun Klimaatweekprogramma voor medewerkers samenstelden, klopten ze bij ons aan. ‘Kunnen jullie ook voor ons een editie Schil & Stronk organiseren?’. Maar natuurlijk!
Lees de hele update.
Bekijk UpdateTHE VIBE tijdens Dutch Design Week
Speciaal voor Dutch Design Week maakte Coffeelab een comeback met een pop-up in de voormalige Brandstore aan het Stationsplein. Voor ons de uitgelezen kans om de samenwerking op te zoeken, zoals we dat vroeger deden op deze iconische plek. Van Kei Black naar THE VIBE: met een mini-expositie lieten we de ontwikkelingen van ons kledingmerk zien.
Lees de hele update.
Bekijk UpdateEindhoven247
Eindhoven247
Met onder andere de komst van onze gezamenlijke directeur Roland Kleve, stond 2024 in het teken van verbinden. Eindhoven247 en Eindhoven365 waren altijd al onlosmakelijk van elkaar verbonden, maar in dit jaar zochten we steeds vaker de samenwerking op met onze collega's. Onze zusterorganisatie leverde ook dit jaar een bijdrage aan de citymarketingstrategie, onder andere door: het verwelkomen van bezoekers in het Tourist Information Eindhoven, het organiseren van evenementen als Park Hilaria, het Kampioensschapsfeest van PSV en New Years EHVE, de aantrekking van internationale sportevenementen en de ondersteuning van het Depot Eindhoven. Hieronder een greep van de projecten waarin we samen optrokken.
Open Eindhoven
Het project Open Eindhoven is een initiatief om de grote transformatie van Eindhoven op een heldere maar vooral ook leuke manier te communiceren naar bewoners en bezoekers. Dit jaar waren we intensief betrokken bij de doorontwikkeling van de Open Eindhoven-stijl. Waar we eerder spraken over een Open Eindhoven presentatieruimte, spreken we nu over een samensmelting van een expositieruimte en het Tourist Information Eindhoven. Zo creëren we in de Heuvel, in elkaars verlengde, een plek waar we het complete Eindhoven-verhaal vertellen.
Expositie Open Eindhoven naar het Muziekgebouw
Bekijk UpdatePlaats-Maken
Donderdag 30 mei organiseerden we het afscheidscongres Plaats-Maken, ter ere van het vertrek van voormalig directeur-bestuurders Peter Kentie en Eric Boselie. Met inspiratiesessies door vakgenoten en de introductie van Roland Kleve als de nieuwe directeur-bestuurder van Eindhoven Marketing, stond de dag volledig in het teken van ‘plaats maken’.
Plaats-Maken: inspiratiecongres en afscheid directie
Bekijk UpdateNew Years EHVE
Dankzij New Years EHVE, het officiële nieuwjaarsfeest van Eindhoven dat georganiseerd wordt door Eindhoven247, stond oudejaarsavond in het teken van 'het ontsteken van het nieuwe licht.' Een nieuwe traditie georganiseerd rondom de iconische Lichttoren, waar Eindhovenaren samen het nieuwe jaar inluiden. Voor de tweede editie werd het evenement opgeschaald en nog vetter ingekleed met lichtprojecties, knallend vuurwerk en een lokale line-up. Dit jaar trokken we samen op in de marketing van het evenement, onder andere met een doorvertaling naar de @eindhovencity-kanalen. Iets waar we in 2025 op door bouwen.
Lees de hele update.
Bekijk updateNawoord
Nawoord
Het was even hard werken, maar je hebt het gered tot het einde van ons jaaroverzicht. En we kunnen wel stellen: het was een bijzonder jaar. Wij kijken als team Eindhoven365 met trots terug op wat we samen met de stad teweeg hebben gebracht.
De grootse zichtbaarheid van Eindhoven in de media en in de digitale wereld staat als een huis. Meer dan een miljoen unieke bezoekers op Thisiseindhoven.com in één jaar is bijzonder. De geweldige evenementen in de stad en het diverse aanbod in horeca en retail maakt van Eindhoven een gewilde locatie om te bezoeken. En uiteraard voor de langere termijn een fijne centrumstad van een ambitieuze regio waar talent gedijt.
Voor nu wil ik al onze partners, Eindhovense ondernemers en natuurlijk de Eindhovenaren bedanken voor hun enthousiasme, inzet en steun het afgelopen jaar. Ook komend jaar zetten we weer samen koers om ons doel van Eindhoven als meest menselijke innovatie stad te presenteren en inhoudelijk te versterken.
Wat zijn de belangrijkste highlights van het jaar:
Iets roepen over dat we in 2025 gaan terugblikken op de afgelopen jaren om de strategie aan te scherpen voor de volgende strategische periode
Organisatie
Wij zijn Eindhoven365














Nóg niet uitgescrold? Goed nieuws: scrol nog even door en bekijk ons jaaroverzicht van 2023!
Jaaroverzicht 2023Loading next level city marketing ...