INFLUENCER MARKETING

Influencer marketing is een groot onderdeel van onze marketingstrategie. De afgelopen jaren is deze vorm van marketing onwijs gegroeid en is deze bij veel bedrijven niet meer weg te denken. Ook bij Eindhoven365 zetten we influencer marketing in.

Maar wat is influencer marketing nu? Het is een vorm van marketing waarbij de focus ligt op bepaalde personen die online een grote achterban hebben. Personen die een voorbeeldfunctie verkregen, waardoor zij invloed kunnen uitoefenen op hun groep volgers. Het verhaal van Eindhoven kunnen wij natuurlijk zelf vertellen, maar het is veel krachtiger wanneer iemand anders het ‘Eindhoven’-verhaal vertelt op basis van eigen ervaringen. Om die reden zetten we op verschillende manieren influencers in om Eindhoven bij nog meer mensen top-of-mind te krijgen.

Motion_Check-Out-Sam-1.jpg

Enversed_Check-Out-Sam-1.jpg

GROOT- EN KLEINSCHALIG
De afgelopen jaren hebben we met meerdere content creators samengewerkt voor onze campagne “Another Citytrip”. Maar daar blijft het niet bij. Gedurende het hele jaar gaan we samenwerkingen aan met micro influencers*. Samen met hen laten we Eindhoven op verschillende manieren zien.

AUTHENTICITEIT

De influencers worden afgestemd op de doelgroep en hun eigen authenticiteit. We zijn altijd op zoek naar content die uniek is en past bij Eindhoven. Daarom kijken we altijd of de influencers aansluiten op de mentaliteit van de stad, dan naar het aantal volgers. Is het een match? Dan laten we ze altijd vrij in het maken van content, zij zijn namelijk de expert. Op die manier kunnen ze hun creativiteit de vrije loop gaan en zorgt het uiteindelijk voor een authentiek eindresultaat. 

PERSOONLIJK PROGRAMMA
Daarnaast kiezen we voor deze weg omdat wij erin geloven dat zij het beste weten wat hun achterban (fans & volgers) het liefst zien. Een heuse citytrip, een evenement, een dagje winkelen of het afstruinen van food hotspots, zolang het binnen hun kaders past organiseren wij de rest. De kracht van influencers is dat hun enthousiasme en oprechtheid altijd invloed heeft op hun volgers. Om het zo passend mogelijk te maken, creëren we voor ieder een persoonlijk programma.

*Micro influencers hebben tussen de 5.000 en 50.000 volgers. Micro-influencers richten zich op een eigen niche en bereiken daarom een specifieke doelgroep. Er zit een ander prijskaartje aan, je kunt erg gericht een doelgroep bereiken en ze zijn enthousiast over samenwerkingen.

Piet-Hein-Eek_Check-Out-Sam.jpg