Een-Kei-Fijne-Film.png

 

Eerste mini film toont energie & humor als kernpositionering

Eindhoven presenteert een "Kei Fijne film" -  met de stad als decor en haar inwoners in de hoofdrol. Een Eindhovense knipoog naar prestaties en gebeurtenissen uit het afgelopen jaar. Een kei fijne film om de dagen bomvol eten, foute kerstmuziek en vervelende schoonfamilie dit jaar op een bijzondere manier te beginnen.

Als Citymarketing organisatie dien je veelal een naar buiten gerichte blik te hebben. Wij zijn ons echter bij onze start al bewust van de kracht van een duaal gerichte visie waarbij de kracht van een stad juist van binnenin zit. Niet voor niets is onze lange termijn strategie, met de pijlers Technologie, Design en Kennis als DNA, gebaseerd op de wensen van de bewoners van onze stad. (lees meer via https://www.eindhoven365.nl/nl/projecten/merk-eindhoven).

De campagne 'Een Kei Fijne Film' is daarom ook juist bedoeld en gericht op alle Eindhovenaren. De mannen en vrouwen die in de stad wonen, maar ook werken of hier op bezoek komen. Tussen eind 2017 en eind 2018 hebben we het basis-idee uitgewerkt. Dit idee, de wens om Eindhovenaren met bijzondere prestaties in het afgelopen jaar te eren, is gevorm tot een volledige campagne. Één die daarbij recht doet aan de energie, prestaties, diversiteit én lol die wij met z'n allen in en met de stad hebben: Een Kei Fijne Film dus.

De mini-film is geproduceerd met een lokale partij en de sterrencast heeft belangeloos aan de film meegewerkt.

Gemeten resultaten, 1 week na live-gang:
YouTube:
27.005 views,
97.3% positieve reacties

Facebook:
115.967 views
950x gedeeld
2.788 likes
604 'geweldig'
2 boos
10 alle berichten verbergen

Website:
Nederlandstalig: 3.863 unieke weergaves
Engelstalig: 2.118 unieke weergaves

Spin-off
Hoe creativiteit kan leiden tot nieuwe producten werd ook door deze productie onderschreven: ondertussen zijn de 'ECHT NIE' stempels én de Vibe LED lampen te koop. De laatste is in co-creatie met de Eindhovense community en Studio Van Berlo.