KEIBLACK

Keiblack, begonnen als de Eindhoven merchandise lijn, heeft zich in de afgelopen jaren steeds verder ontwikkeld. Wat begon als kledinglijn met (voornamelijk) zwarte items, is uitgegroeid tot compact label inclusief eigen website: www.keiblack.com. 

MERCHANDISE
In de eerste helft van 2017 werd de eerste basiscollectie uitgebracht die (voornamelijk) bestond uit zwarte items. Niet veel later kreeg de lijn in 2018 een doorontwikkeling, met items nog steeds even zwart maar in betere kwaliteit. Beide collecties waren te vinden in de Brandstore (VVV) op het Stationsplein.

Beanie_Keiblack.jpg

Jess-Oberlin_KeiBlack_Nick-Bookelaar.jpg

PLATFORM
Naast dat de collectie liefde voor Eindhoven uit droeg, werd het Keiblack-label gezien als de ingang naar een vrij onbekende doelgroep: de 'onderstroom' van de stad.

Om dichter bij deze doelgroep te komen werd tijdens de Dutch Design Week 2019 het Keiblack Café geopend in de Brandstore en Coffeelab. Voor de gelegenheid werden de Brandstore van binnen en van buiten zwart geverfd. In het café kregen individuen, kunstplatformen en meer, een letterlijk podium. Op die manier kleurde de stad voor zo’n tien dagen lang volledig zwart. 

Om deze doelgroep langer te voorzien van een plek in de spotlights is de website www.keiblack.com in het leven geroepen. Daar worden vanuit de community verhalen verteld, die deels zijn verzameld tijdens de opening van het Keiblack Café en is er ruimte gemaakt voor een webshop met items uit de bijbehorende merchandise lijn.

SAMENWERKING
De merchandise lijn werd ontwikkeld in samenwerking met Scherpontwerp, de afdeling merchandising van PSV en CC Fashions. Daarna werd Blendomatic aangehaakt voor nieuwe kwaliteit van Eindhovense bodem. Het Keiblack Cafe is tot stand gekomen door onder andere Scherpontwerp en nachtburgemeester Siem Nozza.

Keiblack-Cafe_Nick-Bookelaar.jpg