KIDS

Tijdens de intelligent lockdown we hebben geprobeerd de inwoners van Eindhoven zoveel mogelijk te betrekken en inspireren. Daar mogen de kinderen in deze stad natuurlijk niet ontbreken. Speciaal voor de kleintjes ontwikkelden we verschillende concepten voor thuis.

KLEURPLATEN
Een van de concepten waren de Eindhoven kleurplaten. Hiervoor hebben we vijf illustratoren in Eindhoven benaderd om niet alleen mooie kleurplaten te maken, maar ook een printbaar memoryspel voor kinderen te ontwerpen met een distinct Eindhovens tintje. Om het concept extra te verbinden met de stad werd er een wedstrijd aan gekoppeld waarbij de mooiste kleurplaats tickets kon winnen voor het PreHistorisch Dorp.

Deelnemende illustratoren: Maarten Berkers, Julia van Leeuwen, Dees, Niels Bakkerus en Guy Verbeek.

EHV365_Ontdekfabriek_foto-Max-Kneefel.jpg

#YOURTURN
In samenwerking met HeyHeydeHaas maakten we de korte videoserie #YourTurn te zien op ThisisEindhoven.com. Hierin lieten we zien hoe je met huis-tuin-en-keukengerei een installatie mét kettingreactie kan creëren en daagden we de jonge doelgroep uit om aan de slag te gaan. Alle spullen werden uit de kast getrokken met spetterende video's als resultaat. Uit alle deelnemers zijn winnaars geselecteerd die tickets hebben gewonnen voor de OntdekFabriek.

BEESTENBOEL & RARE KWAST
Greenhouse Group lanceerde in samenwerking met This is Eindhoven “Kom je binnenspelen?”, een reeks leuke en leerzame AR-games te vinden in Snapchat. In het spel ‘beestenboel’ ontdek je middels een AR-filter allerlei soorten dieren in de woonkamer. Eentje verdwijnt stiekem, de bedoeling is te onthouden welk dier is verstopt. In ‘Rare Kwast’ dagen we kids uit om tekeningen te maken met de neus. 

Beide spellen zijn in zowel Nederlands als Engels opgeleverd. Greenhouse Group dient ‘Beestenboel’ in om mee te doen in de ‘Grand Prix Content Marketing’.

EHV365_Beestenboel.jpg