Merkwaardige brandstore

Midden in het centrum van Eindhoven staat de Brandstore Eindhoven. Deze toegangspoort tot de stad is volledig ingericht in Eindhoven stijl. Hier is het merk Eindhoven voelbaar, kun je het zien en kopen. Steeds meer bezoekers weten de weg naar Brandstore Eindhoven te vinden. De unieke lijn met Eindhoven merchandise draagt daar zeker aan bij. Met name de caps zijn hardlopers.

In de Brandstore wordt op diverse wijzen geëxperimenteerd om tot een Brandstore 2.0 te komen, waarbij we alle mentaliteitskenmerken van het merk zichtbaar en voelbaar hebben geëtaleerd. Zo is er tijdens It’s Fashion Weekend een mooie tentoonstelling ontstaan van Eindhoven Merkkleding. Tijdens Dutch Design Week en GLOW Eindhoven is het interieur aangepast en hebben we een bloggers hotspot in de winkel gehuisvest. Vanuit de digitale campagne ‘Get the buzz’ is real time verslag gedaan van alle activiteiten in de stad. Om een vloeiende samenwerking en natuurlijke overloop met de buren van Coffeelab UC te stimuleren, is er tijdelijk een koffiefiets in de winkel geplaatst. Zo konden bezoekers zelf hun koffie opwekken door te fietsen. Ook stond er tijdens Dutch Design Week een Designorgel buiten.

Try-outs
In 2016 worden dergelijke try-outs voortgezet om de Brandstore klaar te stomen voor 2017. Dat is het jaar van de World Design Expo, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor Brandstore Eindhoven. De winkel is een van de design georiënteerde locaties die in Eindhoven Centrum aan elkaar worden verbonden. Dat maakt Brandstore Eindhoven vanaf 2017 een permanente verleider op het gebied van design en technologie in Eindhoven. Ofwel 365 dagen per jaar.