Social Strategie

Eindhoven is een stad die barst van de energie. Dit laten we ook graag zien aan de rest van de wereld door middel van social media.

Via de @Eindhovencity kanalen vertellen we het Eindhovense verhaal met positieve energie, vibes, kracht en met een nuchtere/humoristische twist. Geen poespas maar passende informatie en artikelen voor onze doelgroepen. Dit doen we door unieke en eigen content formats in te zetten die informatief, inspirerend en aantrekkend werken. Hiermee bouwen we iedere dag verder aan het merk ‘Eindhoven’. We letten hierbij op de volgende doelstellingen.

BETROKKENHEID
De maatstaf voor succes die in socialmediamarketing wordt gebruikt is de zogenaamde ‘engagement rate’. We gebruiken deze maatstaf om te bepalen hoe betrokken het publiek is bij onze campagne of post en vergroten deze door mooie, inspirerende posts te maken en prikkelende captions te gebruiken. Daarbij passeren ook veel contentformats de revue die zorgen voor veel variatie en dagelijkse input.

Socialmediastrategie_EHV365.jpg

Not_Another_Citytrip_2019_-NickBookelaar-4347.jpg

FANS
We kijken niet alleen naar de betrokkenheid, maar ook naar de absolute groei van onze social media. Niet alleen zijn we een van de snelste stijgers tussen alle steden met social media, we kijken altijd hoe we nog meer mensen kunnen prikkelen om een kort- of langdurig verblijf in Eindhoven te overwegen. Door samen te werken met inspirerende influencers en diverse content creators verspreiden we onze accounts nog verder.

INTERNATIONALE VOLGERS
Wij vinden het belangrijk om onze boodschap naar een internationale doelgroep te verspreiden. Zo willen we City Explorers uit andere landen inspireren tot een bezoek aan Eindhoven en zoeken we ook naar Bright Talents buiten Nederland.

TRAFFIC TO WEB
We zijn er om te inspireren en Eindhoven top of mind te maken bij iedereen die ons volgt of op andere manieren op onze kanalen terecht komt. Een middel om dat te doen is het doorlinken naar de website. Hier vind je alles wat met Eindhoven te maken heeft en vind je alle inspiratie voor een citytrip naar Eindhoven. 

Onze grootste troeven zijn Instagram en Facebook, waarbij we samen meer dan 70.000 volgers hebben. Ook zetten we Instagram Stories veelvuldig in en houden we Instagram TV en Reels up to date. Op deze twee kanalen delen we content die interessant is voor zowel City Explorer als de Bright Talent. Op Twitter en LinkedIn groeien we eveneens. Hier zie je meer interactie bij inhoudelijke post voor bijvoorbeeld Bright Talents. TikTok en Snapchat vormen de laatste aanwinsten, waarmee we experimenteren en jongere volgers aan ons binden.

Not_Another_Citytrip_2019_-NickBookelaar-4494.jpg