THIS IS EINDHOVEN

Een van onze belangrijkste doelen als organisatie is om een sterke persoonlijke (online) verbinding tussen Eindhoven en onze doelgroepen tot stand te brengen. Een essentieel onderdeel van onze citymarketingstrategie zijn daarom onze online kanalen, in het bijzonder de website ThisisEindhoven.com. Een korte toelichting.

DOORONTWIKKELING VAN WEBSITE
Het ontstaan van de website gaat alweer wat jaartjes terug. ThisisEindhoven.com is in 2013 opgericht als toeristische website, met informatievoorziening als hoofddoel. In de jaren die volgden hebben we als organisatie onze toeristische doelgroep uitgebreid met twee doelgroepen binnen het tech en design domein: Bright Talent en Tech Starter. Om deze extra doelgroepen te kunnen bedienen én om mee te kunnen groeien op het vlak van digital marketing hebben we er in 2017 voor gekozen ThisisEindhoven.com te transformeren naar een inspirerend content gedreven platform.

Desktop-This-is-Eindhoven.jpeg

Not_Another_Citytrip_2019_-NickBookelaar-3912.jpg

CONTENTSTRATEGIE
Om onze verschillende doelgroepen te kunnen bedienen hebben we destijds gekozen voor sub-omgevingen binnen de website, namelijk ‘Visit Eindhoven’ (gericht op bezoekers) en ‘Start in Eindhoven’ (gericht op talent). Het beste van deze twee werelden komen samen op de homepagina, genaamd ‘Best of Eindhoven’. Op onze website proberen wij te inspireren en converteren door het vertellen van verhalen. Dit kan gaan om de opening van een nieuw koffiezaakje in De Bergen maar ook over het succes van een startup. Dit soort verhalen vertellen wij via verschillende contentvormen, zoals video’s, longreads, fotografie en podcasts.

MARKETINGTEAM
Dagelijks werken we met een team dat vorm geeft aan deze content- en web strategie. Denk aan twee content marketeers met redactieteam, twee social media marketeers, een performance marketeer en een traffic manager. En met succes. Waar eind 2017 de teller nog op 703.300 sessies stond en in 2018 op 817.200 sessies, zijn we vorig jaar door de grens van 1.000.000 sessies gegaan. Het laat zien dat de loyaliteit en het gebruik van ThisisEindhoven.com de afgelopen jaren flink is toegenomen.

Wij blijven als organisatie continu op de hoogte van wat er speelt in de wereld van digital marketing en passen daar onze strategie op aan. Ook in de (nabije) toekomst blijven we de website optimaliseren en verder doorontwikkelen.

1-miljoen_sessies.jpeg

SAMENWERKING 
Het design van de website komt van designbureau George & Harrison, internetbureau Insiders is verantwoordelijk voor de bouw van de website. Vanuit het belang voor de binnenstad van Eindhoven wordt ThisisEindhoven.com mede financieel ondersteund door Bedrijven Investeringszone Eindhoven Centrum (BIZ).