UNFOLD

Als aanvulling op ‘Visit’ en ‘Start’ hebben we in 2019 een nieuw content format uitgerold: Unfold. Unfold vertelt de verhalen van de stad, door de ogen van subculturen en haar pioniers. 

CONCEPT

Het concept voor Unfold kwam voort uit de wens om diepere, rijkere ervaring op ThisisEindhoven.com te kunnen bieden. Wat iets vertelt over de mentaliteit en leefbaarheid van de stad in verleden, heden en toekomst. Omdat inhoudelijke verhalen voor zowel bezoekers als talenten interessant zijn, is er gekozen voor een aparte online omgeving naast de bestaande ‘Visit’ en ‘Start’. In de stijl van ThisisEindhoven.com, maar met een eigen smoel.

Unfold_Graffiti_Jeroen_Erosie_Nick_Bookelaar.jpg

Yksi-still.jpg

LANCERING
De lancering van Unfold vond plaats in mei 2019. We hebben gedurende 3 maanden een online campagne gedraaid, volgens het See, Think, Do model van Google. In elke fase zijn specifieke doelgroepen getarget en is een andere marketing boodschap gecommuniceerd, om zo de doelgroep bekend te maken met ‘Unfold’ en de eerste verhalen te kunnen laden. Naast de online campagne werd Unfold geïntroduceerd op de citybeacons in de stad én in een uitgave van Monocle magazine.

SAMENWERKING
De uitwerking van het concept en het design is bedacht in samenwerking met George & Harrison. Een redactieteam van podcastmaker Marijn van der Poll, tekstschrijver Renske Mehra, fotografen Nick Bookelaar en Ralph Roelse en videoproductiebedrijf Blickfänger zijn verantwoordelijk voor de verhalen, onder leiding van Eindhoven365. Internetbureau Insiders was verantwoordelijk voor de technische implementatie op ThisisEindhoven.com.

Bekijk hier een van de Unfold documentaires →