Another City Trip winnaar bij internationale Influencer Marketing Awards
Awards, Organisatie
26 maart 2019

Another City Trip winnaar bij internationale Influencer Marketing Awards

De derde editie van Another City Trip is in de prijzen gevallen bij de Influencer Marketing Awards in Londen. De campagne won twee keer goud, in de categorieën 'Best Travel Campaign' en 'Most Creative Influencer Marketing Campaign', en versloeg daarmee onder andere National Geographic en AXE.

Another City Trip heeft als doel om Eindhoven als toeristische bestemming op de kaart te zetten. De prijswinnende campagne richtte zich in 2018 specifiek op Belgische influencers met een internationale achterban. In totaal 16 influencers zeiden 'ja' op een mystery city trip van 48 uur. Pas tijdens de reis werd de eindbestemming bekendgemaakt, waarop een op maat gemaakt programma volgde voor de influencers en hun partners. De ene verrassing volgde de andere op: bij aankomst in de stad, het hotel en de hotelkamer en van de cocktail tot in de restaurants, de geselecteerde en ingerichte winkels alsmede tijdens de tours door de stad.

2019 Influencer Marketing Awards
De Influencer Marketing Awards heeft als focus om de beste influencer marketing campagnes onder de aandacht te brengen die zijn ontwikkeld met het merk of de klant in gedachten, slim zijn uitgevoerd, creatief en innovatief is en duidelijke, transparante KPI's en doelstellingen heeft. In totaal 23 categorieën werden Gouden, Zilveren en Bronzen prijzen uitgereikt. De jury bestond uit internationale influencer marketing experts. Hun oordeel over de campagne klonk als volgt:

By challenging the idea of influencer marketing as we know it, the team created ambassadors by heart and not by contract. […] This refreshing, fun and interesting campaign took risks but exceeded goals by allowing creativity to excel – leading to real engagement.

Prijzen
De 3e editie van Another City Trip vond plaats in september 2018 en is een citymarketing concept ontwikkeld door Eindhoven365 in samenwerking met content marketing bureau Zandbeek. De vorige twee edities van Another City Trip hebben diverse prijzen in het vakgebied gekregen. Zo won de campagne de prestigieuze Content Marketing Award, georganiseerd door het toonaangevende Amerikaanse Content Marketing Institute, zilver bij de Dutch Interactive Awards en vorig jaar een German Design Award. Voor de editie 2018 is naast Zandbeek ook samengewerkt met Coopr en Happy Idiots.

Team-ACT-2018.jpg