Eindhoven is ‘Stad van de maand’ en lanceert stadsgids
Evenementen, Liveable City, PR
1 oktober 2021

Eindhoven is ‘Stad van de maand’ en lanceert stadsgids

Deze oktober wordt Eindhoven door reisgids en travelplatform time to momo uitgelicht in de nieuwste time to momo miniguide. In time to momo Eindhoven leidt local Anke je langs al haar favoriete plekken op een inspirerende route. De gids is vandaag om 12.00 uur gepresenteerd bij Motion Experience, een museum en digitale speeltuin in één. De eerste gids is overhandigd aan Jan Verhagen (bestuurslid BIZ) en Anne-Marie Burger (bestuurslid SBE), namens de ondernemers in de stad. Het project is gefinancierd door de BIZ en begeleid door Eindhoven365.  

Eindhoven wordt namelijk steeds vaker gevonden als bestemming voor een stedentrip of dagje weg. In 2019 passeerde de designstad de magische grens van meer dan 1 miljoen hotelovernachtingen door het hele jaar heen. Ook internationale pers heeft Eindhoven ontdekt, zoals de Frankfurter Algemeine Zeitung die Eindhoven in de zomer van 2020 de meest “a-typische Nederlandse stad” noemt. Belgische kwaliteitskrant De Standaard noemt Eindhoven “het nieuwe Nederland” en het Italiaanse Il Sole 24 Ore kopte recent nog “Magisch Eindhoven”. Wil je deze andere kant van Nederland zelf ook ervaren? Kom dan dit najaar met time to momo naar Eindhoven. 

Ontdek Eindhoven
Eindhoven is een bruisende stad waar innovatie, creativiteit, Philips-historie en moderne architectuur samenkomen. Niet alleen in het centrum, maar ook in de gebieden Strijp-S en Strijp-R. Ontdek met time to momo een verrassende route met volop (soms verborgen) parels op het gebied van eten en drinken, shoppen en andere leuke activiteiten.

Gratis minireisboekje tijdens Stad van de Maand-campagne
Eindhoven is in oktober ‘Stad van de maand’, wat betekent dat er 32.000 miniguides in ruim 800 boekhandels in Nederland en Vlaanderen komen te liggen. Je kan de miniguide gratis meenemen. Daarnaast is de route ook te vinden op de website en de app en wordt deze maand een uitgebreide online marketingcampagne vanuit time to momo uitgerold.

Over time to momo
Stap je hotel uit en loop regelrecht naar de leukste wijken van de stad. Op weg naar nieuwe restaurantjes, de beste koffie en dat lokaal gebrouwen biertje. Bij time to momo delen lokale auteurs uit liefde voor hún stad alleen de echte highlights met je. Zo sla je de drukke dertien-in-een-dozijn-winkelstraten over en wandel je, terwijl je onderweg een bezienswaardigheid meepikt, naar de leukste adressen waar de locals zelf graag komen.

20211001_EHV365_momo_persreleae_LR_013_013A2750.jpg V.l.n.r. Jan Verhagen, Annie-Marie Burger, Antoinette Schaub en Anke de Bont