Eindhoven lanceert nieuwe feestdagencampagne
Liveable City, Merk Eindhoven
25 november 2021

Eindhoven lanceert nieuwe feestdagencampagne

Het einde van 2021 is in zicht en met de nieuwe maatregelen zijn we er meer aan toe dan ooit: Let’s wrap up the year! Deze feestdagencampagne, ontwikkelt in samenwerking met Stichting Binnenstad Eindhoven en creatief bureau HeyHeydeHaas, nodigt inwoners en bezoekers uit het jaar feestelijk af te sluiten in Eindhoven. Op donderdag 25 november wordt de ‘Wrap up the Year’-campagne officieel gelanceerd.

Hierbij is het belangrijk om uit te lichten wat er wél kan om het jaar in stijl af te sluiten, met de inachtneming van de geldende maatregelen. Dit jaar markeert de start van de campagne en zal de basis vormen waarop de komende jaren kan worden voortgebouwd. 

Wrap up the Year!
Voor deze campagne is er een visuele identiteit ontwikkeld: op basis van het logo van het merk de Eindhoven, de vibe, zijn patronen ontworpen die doen denken aan mooie cadeaus, inpakpapier en andere feestelijkheden. Deze sfeervolle grafische stijl kan zowel de stad aankleden, als voor marketingboodschappen in print en online media dienen. 

Sfeervolle en feestelijke binnenstad
Met dank aan de ‘Festipoorten (Porte Celesti), kerstbomen op het Wilhemina- en Clausplein, sfeermuziek in de binnenstad en natuurlijk de visuele identiteit van de campagne, kan er in de stad een feestdagensfeer worden beleefd. Uiteraard op een zo verantwoord en zorgeloos mogelijke manier, waarbij de focus ligt op spreiding.

Zorgeloos winkelen
Een essentieel onderdeel van de feestmaand zijn feestinkopen. Met pagina’s in de zaterdageditie in het ED geven we vijf tips hoe je als bezoeker slimmer je inkopen doet waaronder: begin op tijd, kom doordeweeks en shop lokaal.   

Bereik
Om zoveel mogelijk mensen te bereiken met deze campagne wordt daarnaast de combinatie van buitenreclame (vlaggen, banieren, europanels, citybeacons en LED-schermen), online media (socialmediacampagne en online advertenties op regionale en landelijke nieuwswebsites) ingezet. Zowel online als offline wordt continu verwezen naar thisiseindhoven.com en haar database aan culturele instellingen, horeca- en retailondernemers.

Ruimtelijke interventies 
Naast de visuele identiteit, is het de komende jaren de bedoeling dat er in deze stijl ook mooie feestelijke objecten worden geplaatst in de binnenstad om daarmee bij te dragen aan een eindejaarsbeleving in Eindhovenstijl. Vanwege de huidige maatregelen kunnen we dat dit jaar helaas niet realiseren maar in de komende weken wordt onderzocht wat er nog gerealiseerd kan worden in het kader van deze campagne. 

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting Binnenstad Eindhoven, Bedrijven Investeringszone Eindhoven Centrum en gemeente Eindhoven. Conceptontwikkeling door HeyHeydeHaas en campagnerealisatie door Eindhoven365 en Eindhoven247. 

Afbeelding1.png