Eindhoven winnaar internationale City Nation Place Awards
Awards, Merk Eindhoven, Organisatie, PR
8 november 2018

Eindhoven winnaar internationale City Nation Place Awards

Eindhoven is de winnaar in de overall categorie ‘Place Brand of the Year’ en liet daarmee onder andere Barcelona, Schotland, Helsingborg en Estland achter zich als finalisten. De jury zegt over Eindhoven: “Dankzij een breed gedragen en innovatieve aanpak inclusief een open-source merkstrategie heeft Eindhoven een bijzondere en effectieve marketing en branding gerealiseerd.”

In totaal werden 5 prestigieuze vakprijzen uitgereikt in de categorieën ‘Best Use of Design’, ‘Best Citizen Engagement’, ‘Best Use of Social Media’, ‘Best Communication Strategy’ en ‘Place Brand of the Year’ tijdens de vierde editie van het City Nation Place Global Forum in Londen.

Peter Kentie, directeur Eindhoven365, is in Londen om de prijs in ontvangst te nemen: “Wij geloven in Eindhoven. Eindhoven is een stad met focus. De bijpassende filosofie, waar de citymarketingstrategie op is gebaseerd heet daarom: ‘wie kiest, wordt gekozen’. Een scherpe keuze in doelgroepen gekoppeld aan activatie van binnenuit. We doen het samen met de gemeente, het bedrijfsleven, de creatieve community en de inwoners. Dat wérkt, wij hebben de durf om vrij te laten en de wil om ermee aan de slag te gaan. Wij zijn trots op wat we hier hebben bereikt en vinden het geweldig dat de vakjury met deze onderscheiding ons Eindhovens beleid en de onderscheidende kwaliteiten van ons, onze partners en samenwerkingen honoreert."

Mark de Greeff, Strategy & Business Development Eindhoven365 is ook zeer tevreden: “We werken al meer dan 5 jaar met een duidelijke strategische focus. Aan de hand van intensief onderzoek naar onze doelgroepen hebben we het merk Eindhoven geactiveerd met inspirerende campagnes, gedreven door contentmarketing. Deze award is een belangrijke erkenning van ons harde werk.”

Prijzen
Eindhoven is in april 2017 uitgeroepen tot evenementenstad van het Jaar. In maart 2018 won Eindhoven tevens de felbegeerde internationale Place Marketing Award in Straatsburg in de categorie ‘New ways to finance a territorial brand and to attract talents’. Verder heeft Eindhoven in 2017, 2015 en 2014 de Nationale Citymarketing Trofee in de wacht gesleept en werd Eindhoven in 2017 finalist in de categorie ‘Best Use of Social Media’ van de City Nation Place Awards.

2018 City Nation Place Awards
De 2018 City Nation Place Awards heeft meer dan 100 inzendingen van de meest innovatieve, creatieve en effectieve marktstrategieën ontvangen, afkomstig uit buurten, steden, regio's en landen wereldwijd. De inzendingen tonen aan dat meer en meer plaatsen de waardevolle relatie tussen kwaliteit van leven, toerisme en economische ontwikkeling erkennen en een gezamenlijke strategische aanpak van overheden en particuliere sector nastreven. De jury bestaat uit internationale experts: Chris Brown (Director of Marketing Liverpool, Liverpool Vision), Clare Dewhirst (Founder and Director, City Nation Place), Caio Esteves (CEO, Places for us), Colin Ferguson (President & CEO, Travel Manitoba), Chris Gottlieb (Marketing & Communications Consultant), Natasha Grand (Director, INSTID), Mary Harris (Managing Director, M&C Saatchi Export) en Guri Højgaard (Director of Tourism - CEO, Visit Faroe Islands). 

Eindhoven is winnaar in de overall categorie ‘Place Brand of the Year’. Hierin erkent de jury de inzet van brandingteams die alles effectief samenbrengen: een goede strategie op korte en lange termijn met duidelijke doelstellingen, waar in het afgelopen jaar (maart 2017 tot juli 2018) een project of strategisch idee is uitgevoerd, een evenement is geactiveerd, of een bepaald doel is bereikt - of misschien zelfs is aangetoond hoe sterk een merk veerkracht kan bieden in een crisis. Deze categorie wordt ondersteund door The New York Times.

eindhoven.jpeg