Eindhoven365 nieuwsbericht: april
Organisatie
15 april 2020

Eindhoven365 nieuwsbericht: april

Afgelopen week hebben wij via This is Eindhoven en onze social media kanalen een videoboodschap uitgestuurd om alle Eindhovenaren een hart onder de riem te steken. Positief, hoopgevend en gericht op samenwerking en de Eindhovense energie die ook nu in de stad blijft stromen. En met succes: de video is bijna 200.000 keer bekeken, maar liefst 1.243 keer gedeeld en was goed voor 3.600 reacties.

Door deze en andere content inspanningen van de afgelopen weken en het dagdagelijks draaien van online campagnes is het verkeer naar de website inmiddels gestegen met bijna 20%. De betrokkenheid bij actuele content is hoog: bezoekers blijven zichtbaar langer op de website en bekijken daarnaast meer pagina's per bezoek. De komende periode blijven wij inzetten op het ontwikkelen van nieuwe en inspirerende content, waarmee we van waarde willen zijn voor zowel de inwoner als de ondernemer. Zo zijn we momenteel bezig met het ontwikkelen van een 'Koop Lokaal' campagne. Meer hierover volgt snel.

Onderstaand geven wij u graag weer een update over alle initiatieven en activiteiten waar wij ons in deze tijd op richten. Heeft u feedback of ideeën laat het ons vooral weten.

Met vriendelijke groet,

Peter Kentie
Directeur Stichting Eindhoven365

Eindhoven_foto-Peter.jpg

Landelijke campagne
Eindhoven365 is actief onderdeel van het NBTC kernteam voor het opstarten van een landelijke herstelcampagne. De insteek is het bedenken en produceren van marketingactiviteiten die bijdragen aan het duurzaam ontwikkelen van de bestemming Nederland ten behoeve van alle Nederlanders. Meer hierover volgt.

Vielgut_foto-Max-Kneefel.jpg

Lancering Toonbank App
Mede op initiatief van Eindhoven365 hebben een aantal lokale ondernemers zich aangesloten bij de lancering van de zogenoemde Toonbank App, een tool om als winkel of horeca onderneming direct aanbod online te kunnen aanbieden. Sinds vorige week is de app te downloaden voor IOS en Android door consumenten. Registreren als ondernemer kan via een online formulier.

This is Eindhoven content & kanalen
Op de This is Eindhoven website delen we nog steeds alternatieve 'Thuisblijf activiteiten', inspirerende beelden en allerhande mogelijkheden om Eindhoven digitaal te ervaren. Een belangrijk doel is om het bereik van onze kanalen in te zetten voor ondernemers in food en retail, maar ook culturele instellingen. De periode van 2 weken waarin we actief online (social media) campagnes promoten hebben we wegens positieve resultaten verlengd. Nog steeds zetten we in op maximaal bereik in en om Eindhoven. Een aantal content items van de afgelopen twee weken:

#YourTurn
This is Eindhoven en HeyHeydeHaas presenteren #YourTurn, een korte video serie waarin we laten zien hoe je met spullen uit huis installaties kunt bouwen die een kettingreactie veroorzaken.

yourturn.jpg

Fine Dining voor Thuis
Webshops van Eindhovense Ontwerpers
Eindhovense Kleurplaten
Augmented Reality Snapchat filters
Aziatische Bezorgrestaurants