Eindhoven365 nieuwsbericht: juli
Organisatie
9 juli 2020

Eindhoven365 nieuwsbericht: juli

Graag geven wij u weer een update over alle initiatieven en activiteiten waar wij ons in deze tijd op richten. Sinds 1 juli zijn er weer maatregelen versoepeld is er meer mogelijk in de stad. Dit biedt ons de gelegenheid om fase 3 van onze langdurige campagnestrategie te initiëren. In deze fase gaan we lokale en regionale bezoekers stimuleren om een dag- of weekendbezoek te brengen aan de stad. Dit doen we onder andere door de ontwikkeling van een zomercampagne. Met de campagne zetten we het bereik van onze kanalen in voor ondernemers in food en retail, maar ook culturele instellingen en hotels. Daarover later meer.

Vorige week vond daarnaast de succesvolle lancering van de PSV Eindhoven City Store plaats, het resultaat van een bijzondere samenwerking met PSV en Puma. Tegelijkertijd lanceerden we THE VIBE, een nieuw duurzaam kledingmerk geheel in het teken van de vibes. Het merk is zowel in de winkel als online verkrijgbaar, via thisisthevibe.com.

Heeft u feedback of ideeën? Laat het ons vooral weten.

Met vriendelijke groet,

Peter Kentie
Directeur Stichting Eindhoven365

Hotelovernachtingen_art.jpg

1 miljoen hotelovernachtingen in 2019
Met het oog op de huidige situatie wat dubbel, maar toch goed nieuws uit vorig jaar: Eindhoven is in 2019 de 1 miljoen hotelovernachtingen gepasseerd. Een stijging van 9% ten opzichte van 2018, toen de teller op 965.000 overnachtingen stond. Deze toename levert de stad extra economische activiteiten op, zowel bij de hotels zelf als bij de toeleveringspartners. Ook is er een stevige spin-off voor de stad, onder meer op het gebied van werkgelegenheid.

PSV-EIndhoven-City-Store.jpg

Opening PSV Eindhoven City Store
Vorige week woensdag 1 juli vond de officiële opening van de PSV Eindhoven City Store plaats, op Marktstraat 3 in het centrum van Eindhoven. De winkel is het resultaat van een bijzondere samenwerking tussen de merken Eindhoven, PSV en Puma, de nieuwe shirtsponsor van PSV. Naast PSV items vind je in de PSV Eindhoven City Store ons nieuwe duurzame kledingmerk: THE VIBE.

Eindhovens tintje
Dat Eindhoven en PSV als merken steeds meer naar elkaar toegroeien blijkt niet alleen uit de samenwerking rondom de winkel, maar ook door het geïntroduceerde thuistenue van PSV. In de rode banen op het shirt komen de vibes terug en  een speciaal ontwikkeld Eindhoven Type wordt gebruikt voor de namen en rugnummers. De aangepaste versie van het lettertype is ontwikkeld door de letterontwerper Pieter van Rosmalen van Boldmonday. 

thevibe.jpg

Lancering THE VIBE
Samen met Eindhoven247 hebben we een nieuw duurzaam kledingmerk gelanceerd, genaamd THE VIBE. Het merk bestaat uit een unisex basiscollectie voor volwassenen en kinderen, bestaande uit t-shirts, polo's, hoodies, sweaters en accessoires, zoals caps en totebags. Alle items en bijbehorende ontwerpen staan in het teken van de vibes.

Zomercampagne
Momenteel zijn we druk bezig om een zomercampagne vorm te geven, die lokale en regionale bezoekers moet verleiden om in hun zomervakantie en daarna een dag- of weekendbezoek te brengen aan Eindhoven. Uiteraard rekening houdend met wat binnen de grenzen van de 1,5 meter maatregelen mogelijk is. We zullen zowel bestaande content gebruiken als nieuwe content ontwikkelen, in de vorm van artikelen, fotografie en video's. Paid campagnes moeten deze content bij een zo breed mogelijk publiek onder de aandacht brengen. Daarnaast gaan we samenwerkingen aan met Nederlandse en Vlaamse influencers, die we verspreid over de zomer uitnodigen.

Citydressing
Als extra onderdeel van deze fase is speciale citydressing gerealiseerd, onder andere in de vorm van kleurrijke, tweetalige banieren die bezoekers weer verwelkomen. Langs 10 invalswegen zijn 50 vlagbanieren ingezet, in het centrum hangen in totaal 170 banieren. De banieren hangen de hele maand juli.Banieren.jpg

Pers & Media
Na de afgelopen maanden merken we dat ook de interesse vanuit pers en media weer aantrekt. Zo loopt er contact met partijen als De Standaard (België), Frankfurter Allgemeine (Duitsland), Libelle (België) en Il Sole 24 Ore (Italië). Meer daarover volgt snel. 

Samenwerking met Time to Momo
Daarnaast zijn we bezig om met Time to Momo een Eindhoven boekje te realiseren. Time to Momo is bekend van haar reisgidsen waarin locals hun favoriete plekken met de lezer delen. De Eindhoven uitgave zal naar verwachting in het najaar van dit jaar verschijnen.