Eindhoven365 nieuwsbericht: mei
Organisatie
19 mei 2020

Eindhoven365 nieuwsbericht: mei

Graag geven wij u weer een update over alle initiatieven en activiteiten waar wij ons in deze tijd op richten. Twee weken geleden hebben we in samenwerking met Gemeente Eindhoven en de BIZ de zeer zichtbare ‘Hou onze stad sterk’ campagne gelanceerd, deze loopt nog een week door. Inmiddels is ook de binnenstad van Eindhoven onder het mom van ‘Goed dat je er weer bent’ voorzien van twee-talige signing om de toenemende bezoekersstroom in goede banen te leiden. Daarnaast is vorige week het nieuwe infopunt in Eindhoven Centraal opengegaan, waar bezoekers en reizigers vanaf nu terecht kunnen voor toeristische informatie.

Wij blijven druk bezig met het ontwikkelen van nieuwe content, zoals het samenstellen van Spotify lijsten door Eindhovense muzikanten, het lanceren van een Eindhovens TikTok kanaal en het experimenteren met Augmented Reality filters. Daarover meer in deze nieuwsbrief. Heeft u feedback of ideeën? Laat het ons vooral weten.

Met vriendelijke groet,

Peter Kentie
Directeur Stichting Eindhoven365
 
Image-from-iOS-25.jpg
 
Fase 2: Hou onze stad sterk
Deze campagne maakt onderdeel uit van een langetermijnstrategie om de economie van de stad een impuls te geven. Het laat authentieke lokale ondernemers zien en roept Eindhovenaren op om lokaal te kopen. Om zoveel mogelijk inwoners te bereiken is de combinatie van buitenreclame (500 abri’s, 400 europanels, 10 LED-schermen en 25 citybeacons) en digitaal (paid advertising via onze social kanalen) ingezet. Lees meer over deze campagne.
 
20200509_162739.jpg
 
Fase 3: We zijn er weer
Om de toenemende drukte in de binnenstad in goede banen te leiden, wordt winkelend publiek sinds afgelopen weekend actief verzocht om zoveel mogelijk rechts te blijven lopen. Dit wordt gedaan door middel van 'city hosts' en signing op LED-schermen, tekstkarren en de bestrating. Een samenwerking met partners gemeente Eindhoven en Stad&Co. 
 
This is Eindhoven content & kanalen
Naast allerlei mogelijkheden om Eindhoven digitaal te ervaren, starten we ook langzaam weer met het ontwikkelen van content voor een verantwoord bezoek aan de stad. We zien dat onze inspanningen online zich uitbetalen. In de afgelopen weken is het gemiddelde betrokkenheidspercentage op social media gestegen van 2,3% naar 2,8% en is onze volgers base flink gegroeid. Ook zien we een stijging in organisch verkeer naar de website. Onveranderd blijven wij het bereik van onze kanalen inzetten voor ondernemers in food en retail, maar ook culturele instellingen. Een aantal hoogtepunten van de afgelopen twee weken:
 
 
05052020_Infopunt_EHVCentraal-NickBookelaar-03829.jpg
 
Opening infopunt Eindhoven Centraal
Deze nieuwe toeristische hotspot is met vibes-bestickering en een grote rode pijl voor de deur volledig in Eindhoven stijl. De opening van het infopunt volgt na de sluiting van Brandstore Eindhoven/VVV, waar binnenkort de bouw van District E begint. 
 
Livegang nieuwe persomgeving
Afgelopen week is onze nieuwe persomgeving op This is Eindhoven live gegaan. Journalisten en online content makers kunnen nu laagdrempelig aanvragen doen via op maat gemaakte formulieren.