Eindhovencity op TikTok
Strategie
25 mei 2020

Eindhovencity op TikTok

Met onze @Eindhovencity social media accounts proberen we mensen online te inspireren en verleiden tot een bezoek aan This is Eindhoven en uiteindelijk natuurlijk ook Eindhoven. Naast Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn en Youtube is Eindhoven nu als een van de eerste steden ter wereld ook aanwezig op de social hype van dit moment, namelijk TikTok!

800 miljoen gebruikers wereldwijd
TikTok is een gratis app waarmee gebruikers korte, creatieve filmpjes maken en plaatsen. Muziek, dans, playback, hashtags en sketch spelen hierin een grote rol. De video’s van 15 tot 160 seconden kunnen met de app makkelijk bewerkt worden met de vele filters en effecten. Wereldwijd heeft TikTok zo’n 800 miljoen gebruikers, in Nederland heeft het 3,5 miljoen gebruikers.

Jonge Eindhoven fans
Het doel van het account is Eindhoven op een humorvolle manier van een andere kant laten zien, bijvoorbeeld door het ontwikkelen van challenges en zogenaamde How To video’s. Het social medium is met name populair onder een jongere doelgroep. Door aanwezig te zijn op dit kanaal geeft dit ons nieuwe inzichten en kunnen we inspelen op het creëren van jonge Eindhoven fans. De eerste filmpjes staan inmiddels live, achter de schermen wordt er hard gewerkt aan nieuwe content, bijvoorbeeld een samenwerking met Eindhovense breakcrew The Ruggeds.

Neem in de tussentijd eens een kijkje op ons @Eindhovencity account of bekijk hier een impressie van onze eerste TikTok filmpjes: