Update

This is Eindhoven geht's los: nu ook in het Duits beschikbaar

20 juni 2022
  • Nieuws
Chilling at NRE terrein Not Another Citytrip 2019 Nick Bookelaar

Vanaf vandaag kan de Duitse bezoeker zijn reishart in eigen taal ophalen op thisiseindhoven.com. Van designinspiratie tot proeven van het culinaire aanbod, met deze doorontwikkelingen kunnen we bezoekers uit ons buurland nóg beter inspireren en informeren.

De toeristische bezoeker behoort tot een van onze vijf primaire doelgroepen uit de nieuwe strategische fase die Eindhoven365 is ingegaan. Voor het aantrekken van die doelgroep vormt thisiseindhoven.com een solide basis voor marketingactiviteiten. Met deze doorontwikkeling spelen we in op de behoeftes van onze bezoekers en creëren we kansen rondom een belangrijke strategische lijn: het verduurzamen van toerisme.

In die lijn is ervoor gekozen om ons de komende jaren voornamelijk te gaan richten op zogeheten dichtbij-markten. Dat betekent een strategische focus op ongeveer +300 km rondom Eindhoven: Nederland, België, Duitsland en UK. Onze website werd al volledig in het Engels en Nederlands aangeboden en vanaf nu dus ook (deels) in het Duits.

Eindhoven gemakkelijk (her)ontdekken

Het hebben van een Duitse landingsomgeving heeft meerdere voordelen. Enerzijds kan de bezoeker zich wegwijs maken in eigen taal. Anderzijds stelt het ons in staat om te sturen op meer organische bezoeken met aanvullend online advertenties in het Duits. Op deze manier kunnen we (potentiële) Duitse bezoekers makkelijker verleiden om Eindhoven te komen (her)ontdekken.

De aankomende maanden zullen we het aantal Duitse pagina's steeds verder gaan uitbreiden. Dit doen we in samenwerking met vertaalbureau Interlingo en webbureau Aviva Solutions.