Een ode aan de futuristische kant van de stad
Merk Eindhoven
22 juni 2017

Een ode aan de futuristische kant van de stad

Met ingang van 2017 zijn we een nieuwe weg ingeslagen met onze Share the Vibe video campagne. Dit jaar ligt de focus op Eindhovens talent, zowel vóór als achter de camera. Vandaag is het de beurt aan filmmaker Niels Groenendijk, die met zijn video een ode aan Eindhoven brengt door het futuristische aspect van de stad naar voren te halen. "Eindhoven als een soort nieuw Dubai."

Een unieke factor
Niels is 15 jaar geleden in Eindhoven komen wonen en werkt op het snijvlak van grafische vormgeving en video. Samen met muziekproducer SHANDY BEATS en Timmy Vanilli werkt hij aan verschillende projecten, waaronder deze Share the Vibe video. Inspiratie voor zijn shots haalde hij uit science fiction films à la Total Recall. "Ik heb het logo van Eindhoven in een grid gezet en het bord van plexiglas gemaakt met led-lampjes erdoorheen. Het logo speelt de hoofdrol in de video."
Over de stad zegt Niels: "Het verbaast me altijd hoeveel talent er in deze stad zit. Eindhoven heeft toch wel een soort magische formule waardoor het creatief talent produceert. Aan de ene kant is de stad rustig en soms stil, en aan de andere kant bruist het, zit het vol ideeën en innovatie. (...) Waar je ook naartoe gaat, als je terugkomt in Eindhoven dan zit daar toch een soort kracht die niet veel steden hebben. Een unieke factor."

Share the Vibe
Eindhoven staat in de top 10 beste steden voor talent wereldwijd. En dat mag gezien worden. De afgelopen Share the Vibe  video's stonden in het teken van ander talent, zoals STORM Eindhoven, What If Collective en The Ruggeds. Verspreid over 2017 volgen meer Eindhovense talenten. Bekijk de gehele campagne op www.eindhoven.video. Het merk Eindhoven is een dynamisch merk dat toebehoort aan de gemeente, maar ook aan de stad en haar inwoners. De ‘vibes’ uit het beeldmerk zijn vrij voor iedere Eindhovenaar om zijn of haar eigen energie in te stoppen.