Share the Vibe: Design collectief Dutch Invertuals
Merk Eindhoven
25 oktober 2017

Share the Vibe: Design collectief Dutch Invertuals

“Het voelt alsof Eindhoven nog altijd in opbouw is. Dat geeft de ruimte en vrijheid om je eigen ding te doen, je eigen weg te volgen, je eigen identiteit te ontwikkelen.” Design Academy Eindhoven alumna Wendy Plomp is oprichter, curator en art director van design collectief ‘Dutch Invertuals’. Ook dit jaar is hun expositie te bewonderen op Dutch Design Week en voor de gelegenheid vastgelegd in een nieuwe Share the Vibe video.

Netwerk van designers
Sinds de oprichting van Dutch Invertuals in 2009 organiseert en cureert Wendy twee keer per jaar een nieuwe expo; één in Milaan (Salone del Mobile) en één in thuisbasis Eindhoven (Dutch Design Week). Bij elke expositie worden nieuwe, jonge talenten uitgenodigd, geselecteerd vanwege hun visie, passie en wens om nieuwe wegen te verkennen. Gezamenlijk kiezen de deelnemende designers een thema en bediscussiëren ze het onderwerp en elkaars werk, dat speciaal wordt gecreëerd voor elke show. ‘Dutch Invertuals is een netwerk van designers geworden met een speciale chemie en onderlinge loyaliteit,’ aldus Wendy.

Dutch Design Week 2017: Fundamentals
De naam van de Dutch Invertuals expositie tijdens de Dutch Design Week, met als gastcurator designstudio Raw Color, is ‘Fundamentals’. Maar liefst 45 designers tonen meer dan 800 objecten; objecten die normaliter verborgen liggen in hun archieven. De objecten bieden een vluchtige blik in de privécollecties van de designers, waarin hun persoonlijke identiteiten duidelijk reflecteren. Door het delen van inspirerende kunstwerken kunnen bezoekers van de DDW een grote diversiteit aan vormen, materialen en schoonheid ervaren.

Share the Vibe
Eindhoven staat in de top 10 beste steden voor talent wereldwijd. En dat mag gezien worden. De afgelopen Share the Vibe video's stonden in het teken van ander talent, zoals STORM Eindhoven, What If Collective en The Ruggeds, die net als Dutch Invertuals werden vastgelegd door Blickfänger. Verspreid over 2017 volgen meer Eindhovense talenten. Bekijk de gehele campagne op www.eindhoven.video of www.thisiseindhoven.com.

Het merk Eindhoven is een dynamisch merk dat toebehoort aan de gemeente, maar ook aan de stad en haar inwoners. De ‘vibes’ uit het beeldmerk zijn vrij voor iedere Eindhovenaar om zijn of haar eigen energie in te stoppen.

Voel jij de Eindhoven energie ook? Deel dan mee via #SharetheVibe en @Eindhovencity.