Case

Bobbie’s vintage pop-up store weekend

  • Campagne
Bobbie Bodt pop up shop
  • De vraag

    Hoe kunnen we toegevoegde waarde aan de stad toevoegen om bezoekers naar de stad te trekken?

  • Onze oplossing

    We organiseren samen met Bobbie Bodt, een populaire vintagelover, een pop-upstore in hartje Eindhoven.

Bobbie Bodt is fan van vintage én Eindhoven. Als zelfbenoemd verzamelaar, is ze altijd op zoek naar rariteiten, bijzondere interieurspullen en niet te vergeten: haar vintage sieraden collectie. Wat voor haar ooit is begonnen als hobby, is uitgegroeid tot een eigen webshop en vele vintage volgers. Haar sieraden zijn een investering, en daarom willen mensen graag zoiets persoonlijks als een sieraad wat een leven lang meegaat in het echt bekijken en passen. In december hebben we al eerder een pop-up middag georganiseerd in Café Restaurant Eindhoven. Dat was zo’n succes, dat we nu hebben ingezet op een volledig weekend waarbij Bobbie haar mooiste vintage parels te koop aanbood.

Doelstelling bezoekers

Eindhoven365 heeft, net zoals de SBE en de BIZ, o.a. als doel om toegevoegde waarde voor de stad te genereren door nieuwe en terugkerende bezoekers aan te trekken, nieuwsgierigheid naar Eindhoven en de zichtbaarheid van lokaal aanbod/ondernemers te vergroten. Met de pop-up store heeft Bobbie haar volgers opgeroepen om naar Eindhoven te komen. Uiteraard hebben wij zelf een socialmediacampagne ingezet om deze pop-up store onder de aandacht te brengen. Er waren bezoekers uit heel Nederland die speciaal een dag naar Eindhoven zijn gekomen, die aangaven aangenaam verrast te zijn door het aanbod in Eindhoven. Het pop-up store weekend vond plaats in De Stadsstudio in de Heuvelgalerie, in samenwerking met CBRE.

Bobbie vintage store
Bobbie vintage store 2

Bobbie Bodt is fan van vintage én Eindhoven

Duurzame samenwerking

Maar dit is niet het enige, Eindhoven365 zet in op een duurzame samenwerking met Bobbie Bodt op het gebied van het aantrekken van bezoekers. Ze heeft een vintagetour samengesteld, waarbij ze de stad afstruint naar haar lievelingsplekken voor vintage, design en meer. De tour neemt je mee naar elf winkels door heel de stad. Zo start je in het centrum, kom je langs de Bergen, Strijp-S en Woensel-West. Om de tour compleet te maken vind je hier ook tips voor een kop koffie, lunch break en andere hapjes voor onderweg.

Samenwerking influencers

We werken het hele jaar door samen met allerlei influencers. Voor verschillende campagnes en projecten haken we influencers aan om vanuit hun ogen de stad te laten zien. Dit doen we om awareness te creëren voor de stad in verschillende thema’s. We maken een uniek programma op basis van de interesse van de persoon die we uitnodigen om de stad te ontdekken. We zijn altijd op zoek naar de juiste fit tussen de influencer en de stad. Juist die fit zorgt ervoor dat we een mooie (langdurige) samenwerking kunnen opzetten, zo ook met Bobbie.