Case

Goed dat je er weer bent

  • Campagne
Goed dat je er weer bent vlaggen

Om in het voorjaar van 2021 de heropening van de binnenstad te vieren, en bezoekers opnieuw van harte welkom te heten in onze stad, is de campagne ‘Goed dat je er weer bent’ uitgerold. De campagne was zowel offline als online zichtbaar.

Een veilig bezoek aan de stad

De kleurrijke (citydressing)campagne moest bijdragen aan een positieve, gastvrije én veilige ervaring van de bezoeker. Vanaf het moment dat de bezoeker Eindhoven binnenkwam (via invalswegen) tot aan de winkelstraten was de feestelijke aankleding te zien.

Goed dat je er weer bent banner
Goed dat je er weer bent banner - Nadia ten Wolde
Invalswegen scherm
Goed dat je er weer bent langs de invalswegen - Nadia ten Wolde

Citydressing

Onder andere ruim 200 banieren bij de invalswegen en in de binnenstad heetten bezoekers een warm welkom. Met behulp van mobiele vlaggenmasten op strategische plekken zijn ook de winkelstraten extra aangekleed. Dit creëerde sfeervolle entrees naar diverse gebieden in de binnenstad. Om de zichtbaarheid en impact verder te vergroten was de campagneboodschap groots zichtbaar op de LED-schermen bij de invalswegen en op de citybeacons in de binnenstad.

Positief nudgen

De campagne is afgestemd op de crowdmanagementmaatregelen van de gemeente. Daarmee zijn ook de gele lijn, wegwijzers en teksten op straat opnieuw aangebracht om mensen op een positieve manier te 'nudgen' en de maatregelen in acht te nemen. Ook heeft Eindhoven365 deze campagne online verder uitgerold via verschillende kanalen, @EindhovenCity & ThisisEindhoven.com, om bij te dragen aan het aantrekken van bezoekers uit stad en regio.

Houd een eindje afstand
Goed dat je er weer bent foto Nadia ten Wolde
    Houd een eindje afstand - Nadia ten Wolde

Druktemeter

Om de drukte te kunnen monitoren heeft het bedrijf Zicht op Data, in opdracht van Eindhoven247, een druktemeter ontwikkeld. Hierbij wordt het aantal mensen, de grootte van de straat en de parameter opgegeven door de veiligheidsdiensten omgezet in de (bijna) real-time drukte in de straten van het centrum. De drukte is gecategoriseerd in verschillende kleuren: groen, geel, oranje en rood dat gelijk staat aan rustig, gezellig, druk of zeer druk. Zo kunnen bezoekers voorafgaand aan hun bezoek een verantwoorde afweging maken.

Samenwerking

Deze campagne werd in 2020 voor het eerst ingezet en is nu opnieuw uitgerold en geïntensiveerd dankzij de samenwerking tussen BIZ, SBE, Gemeente Eindhoven, Soeps, Eindhoven247 en Eindhoven365.