Case

Supercharge Jezelf

  • Campagne
Supercharge jezelf
  • De vraag

    Hoe zetten we de Eindhovense energie in om (potentiële) bezoekers voor Eindhoven te verleiden?

  • Onze oplossing

    Op speelse wijze achterhalen waar mensen energie van krijgen en deze voorkeuren koppelen aan aanbod in Eindhoven.

In cijfers

  • 730.855 Mensen bereikt
  • 57.801 Advertentie kliks
  • 37.367 Ingevulde testen

Eindhoven barst van de energie! Die positieve Eindhovense energie stond centraal in onze zomercampagne van 2021. Want na een nieuwe lockdown en vele avondjes thuis, was de wens groter dan ooit om de batterij weer op te laden. Daarop bedacht het Eindhovense advertising agency Megawatt Supercharge Jezelf.

Supercharge jezelf mobile

Je hebt thuis gewerkt.
Je flink verveeld.
Je eigen omgeving uitgespeeld.
Je hebt gegeten en gedronken.
Met huisgenoten, thuis genoten.
Je hebt gedacht en gedagdroomd.
Je energie is langzaam weggestroomd.
Nieuwe energie kun je online niet kopen.
Dan maar verlangen naar Eindhoven, eindelijk weer open.
Supercharge jezelf in Eindhoven

It’s time to energize!

Met deze campagne speelden we in op de actualiteiten. Na een jaar vol met maatregelen en beperkte bewegingsvrijheid, mochten we in de zomer van 2021 er eindelijk weer op uit. Er was een grote behoefte aan het opdoen van nieuwe energie, en waar kan dat nu beter dan in Eindhoven? Omdat we weten dat mensen dol zijn op het invullen van een persoonlijkheidstest, hebben we dit als uitgangspunt genomen. Maar hoe koppelen we een persoonlijkheidstest aan de energie van Eindhoven, of überhaupt aan Eindhoven?

Wat voor een citytripper ben jij?

Vijf types

We zijn daarop gestart met het definiëren van verschillende doelgroepen. Waar krijgen onze (potentiële) bezoekers energie van? De vijf types die daaruit rolden werden gekoppeld aan verschillende locaties en activiteiten in de stad. De vijf types die als uitslag uit het testresultaat konden komen waren de Urban Adventurer, de Comfort Seeker, de Luxury Explorer, de Dynamic Visitor en de Family Traveller. Vervolgens is er een speciale test ontworpen, bestaande uit tien vragen. De gekozen antwoorden koppelden de bezoekers aan één van de bovenstaande types. Op basis van de doelgroep kregen ze persoonlijke tips voorgeschoteld, in de vorm van een persoonlijke cityguide en must-visits tijdens een bezoek aan Eindhoven. Door een e-mailadres achter te laten, hebben de (potentiële) bezoekers de guide in hun mailbox ontvangen én maakten ze kans op een overnachting gekoppeld aan hun testresultaat.

Overzicht website

Online campagne

Een belangrijk doel van deze campagne was om de lokale ondernemers in food, retail, cultuur en hospitality uit te lichten. Speciaal voor deze campagne werd er een website gebouwd, waarbij de focus op de test lag. De oproep om deze test in te vullen werd actief gepromoot middels online campagnes via onze kanalen (@eindhovencity). Om dag- en verblijfstoerisme te stimuleren, is er ingezet op maximaal bereik in regio Eindhoven, maar ook in de rest van Nederland.

Megawatt supercharges brands

Supercharge Jezelf in Eindhoven is ontwikkeld in samenwerking met Megawatt Agency, dat zich heeft gevestigd op Strijp-R. Simon Coolen, creative director Megawatt: “Een pakkende campagne, tjokvol energie, die anders is dan anders. Precies hetgeen wij graag maken met Megawatt. Trots op het eindresultaat.”