HEROPENING BINNENSTAD:
GOED DAT JE ER WEER BENT

Om in het voorjaar van 2021 de heropening van de binnenstad te vieren en bezoekers opnieuw van harte welkom te heten in onze stad is de campagne ‘Goed dat je er weer bent’ uitgerold. De campagne zal zowel offline als online zichtbaar zijn.

De kleurrijke (citydressing)campagne moet bijdragen aan een positieve, gastvrije én veilige ervaring van de bezoeker. Vanaf het moment dat de bezoeker Eindhoven binnenkomt (via invalswegen) tot aan de winkelstraten is de feestelijke aankleding te zien. 

Banieren_Goed-dat-je-er-weer-bent.jpg

CITYDRESSING
 O.a. ruim 200 banieren bij de invalswegen en in de binnenstad heten bezoekers een warm welkom. Met behulp van mobiele vlaggenmasten op strategische plekken zijn ook de winkelstraten extra aangekleed. Dit creëert sfeervolle entrees naar diverse gebieden in de binnenstad. Om de zichtbaarheid en impact verder te vergroten is de campagneboodschap groots zichtbaar op de LED-schermen bij de invalswegen en op de citybeacons in de binnenstad.

POSITIEF NUDGEN
De campagne is afgestemd op de crowd management maatregelen van de gemeente. Daarmee zijn ook de gele lijn, wegwijzers en teksten op straat opnieuw aangebracht om mensen op een positieve manier te 'nudgen' en de maatregelen in acht te nemen. Ook heeft Eindhoven365 deze campagne online verder uitgerold via verschillende kanalen, @EindhovenCity & ThisisEindhoven.com, om bij te dragen aan het aantrekken van bezoekers uit stad en regio.   

DRUKTEMETER
Om de drukte te kunnen monitoren heeft het bedrijf Zicht op Data, in opdracht van Eindhoven247, een druktemeter ontwikkeld. Hierbij wordt het aantal mensen, de grootte van de straat en de parameter opgegeven door de veiligheidsdiensten omgezet in de (bijna) real-time drukte in de straten van het centrum. De drukte is gecategoriseerd in verschillende kleuren: groen, geel, oranje en rood dat gelijk staat aan rustig, gezellig, druk of zeer druk. Zo kunnen bezoekers voorafgaand aan hun bezoek een verantwoorde afweging maken. 

SAMENWERKING
Deze campagne werd in 2020 voor het eerst ingezet en is nu opnieuw uitgerold en geïntensiveerd dankzij de samenwerking tussen BIZ, SBE, Gemeente Eindhoven, Soeps, Eindhoven247 en Eindhoven365.

Banieren-Blob_Goed-dat-je-er-weer-bent.jpg