Ontvangst van (inter)nationale media

Eindhoven wordt als ‘creatieve high tech stad’ door de Duitse kwaliteitskrant Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) ook wel omschreven als “de meest atypische stad van Nederland”. Ook steeds meer andere (internationale) mediaplatforms ontdekken Eindhoven als díe andere stad of hét andere gezicht van Nederland.

DE KRACHT VAN STORYTELLING
Vanuit ‘Unique Selling Point’ naar ‘Unique Telling Point’, wordt door Eindhoven365 storytelling ontwikkeld voor -voor ons relevante- mediapartijen. We werken hierin samen met partners in de stad, waaronder hospitality, retail, culture en leisure partners. Het doel van de gezamenlijke inzet: meer bezoeken aan Eindhoven, uit een groter herkomstgebied, beter verspreid over het jaar, waarbij bezoekers langer blijven en meer uitgeven.

We gebruiken in onze media aanpak de kracht van nieuwsgierigheid en verrassing. En natuurlijk regelen we bewijsvoering (facts & figures) in het benadrukken van ons onderscheidende verhaal.    

Internationale-Pers_EHV365.jpg

Blob-Lichttoren-Visit-Brabant.jpg

ONTWIKKELING PERSSTRATEGIE
Op PR-gebied heeft Eindhoven365 de laatste jaren flink wat ervaring opgedaan. Dit heeft er toe geleid dat mediapartijen op basis van “fit & impact” steeds meer door ons worden benaderd in plaats van andersom.   

Hiermee kunnen we het beschikbare budget nog efficiënter en effectiever inzetten. Ons doel is om deze pro-actieve persstrategie verder aan te scherpen en nog beter te laten aansluiten op onze kerndoelgroepen.

(INTER)NATIONALE MEDIA
Afgelopen jaren zijn al vele (inter)nationale journalisten en bloggers uitgenodigd en gehost. Met name uit Duitsland, Engeland, België, Italië, en Spanje. Maar ook uit landen als China, Rusland, Brazilië, Georgië, Roemenië, Polen. Ook hierin gaan we op basis van alle recente ontwikkelingen veel meer focus aanleggen.

Foto: VisitBrabant