Eindhoven geeft bezoekers nieuwe energie met de zomercampagne ‘Supercharge jezelf’
Liveable City, PR
27 juli 2021

Eindhoven geeft bezoekers nieuwe energie met de zomercampagne ‘Supercharge jezelf’

Eindhoven barst van de energie! Daarom staat het opdoen van die Eindhovense energie als bezoeker centraal in de nieuwe zomercampagne van Eindhoven365. Het concept, bedacht door Megawatt Agency, draait volledig om het delen van die positieve energie. Want juist nu, nu je er weer op uit mag, is de wens groter dan ooit om met meer energie naar huis te gaan dan dat je gekomen bent.

Je hebt thuis gewerkt.
Je flink verveeld.
Je eigen omgeving uitgespeeld.
Je hebt gegeten en gedronken.
Met huisgenoten, thuis genoten.
Je hebt gedacht en gedagdroomd.
Je energie is langzaam weggestroomd.
Nieuwe energie kun je online niet kopen
Dan maar verlangen naar Eindhoven, eindelijk weer open.


It’s time to energize!
Met deze campagne spelen we in op de actualiteiten. Na een jaar vol met maatregelen en beperkte bewegingsvrijheid, mogen we er deze zomer weer op uit. Iedereen heeft behoefte aan het opdoen van nieuwe energie, en waar kan dat nu beter dan in Eindhoven? Eindhoven is een stad die barst van de energie en die delen we graag. 

Wat voor een citytripper ben jij? 
In de campagne dagen we potentiële bezoekers uit om erachter te komen waar ze nieuwe energie van krijgen. Om ze het juiste aanbod voor te kunnen schotelen, moeten we er eerst achterkomen wat voor soort citytripper ze zijn. Hiervoor is een speciale quiz ontworpen bestaande uit tien vragen. De gekozen antwoorden linken de bezoeker aan één van de volgende types: 

  • Urban adventurer
  • Comfort seeker
  • Luxury explorer
  • Dynamic visitor
  • Family traveller

De verschillende type citytrippers zijn gekoppeld aan locaties in de stad. Zo krijgt uiteindelijk iedereen een persoonlijke Eindhovense city guide. Door een e-mailadres achter te laten, ontvangen (potentiële) bezoekers de guide in hun mailbox ontvangen én maken ze kans op een overnachting gekoppeld aan hun testresultaat. Op die manier hebben ze hun niet-te-missen-locaties altijd bij de hand en bieden we een extra stimulans. 

Supercharge-jezelf

Online campagne
Een belangrijk doel van deze nationale campagne is om de lokale ondernemers in food, retail, cultuur en hospitality uit te lichten. Dat doen we o.a. via de speciale campagnewebsite. Daarnaast wordt de oproep om de test te doen actief gepromoot middels online campagnes via onze kanalen (@eindhovencity). Om dag- en verblijfstoerisme te stimuleren, wordt er ingezet op maximaal bereik in regio Eindhoven, maar ook in de rest van Nederland. 

Megawatt supercharged brands
Supercharge jezelf in Eindhoven is ontwikkeld in samenwerking met Megawatt Agency, dat zich heeft gevestigd op Strijp-R. Simon Coolen, creative director Megawatt, zegt het volgende over deze campagne:

Een pakkende campagne, tjokvol energie, die anders is dan anders. Precies hetgeen wij graag maken met Megawatt. Trots op het eindresultaat.

Wil je meer weten, kijken dan op superchargeineindhoven.nl of ga meteen door naar de test en ontdek welke ciytripper jij bent.