Eindhoven te zien bij aankomsthal Eindhoven Airport
19 november 2020

Eindhoven te zien bij aankomsthal Eindhoven Airport

Sinds het begin van november krijgen verschillende reizigers op Eindhoven Airport een voorproefje van de stad. In de aankomsthal worden zij verwelkomd door een onmisbaar drieluik van banners; geheel in Eindhoven stijl.

Eindhoven365 heeft van Eindhoven Airport de mogelijkheid gekregen om de aankomsthal voor de komende twee jaar te bekleden met Eindhoven branding. De branding bestaat uit een drieluik dat wordt ingezet met als doel om zowel bezoekers van Eindhoven én reizigers met Eindhoven als tussenstop te inspireren. Voor die laatste groep dienen de banners als extra kans om ze ervan te overtuigen om de volgende keer wél een bezoek aan Eindhoven te brengen.

365_Banner_1_690x140.jpg

Energiek design
Passagiers (bezoekend/terugkerend) die op Eindhoven Airport landen bestaan uit Leisure en Business reizigers en VFR bezoekers (visiting friends and relatives). Het drieluik van banners bevindt zich aan de wand in de lange gang richting de uitgang en is dus niet te missen. 

Er is gekozen voor een opvallend design, een die de energie, creativiteit en innovatie van de stad zo goed mogelijk weergeeft. Daarnaast krijgt de passagier een glimps van de stad door de toevoeging van herkenbare landmarks als de Blob, het Evoluon en het Klokgebouw. In het design is ook een QR-code met CTA (call to action) opgenomen die verwijst naar thisiseindhoven.com. Hierdoor kunnen geprikkelde passagiers gemakkelijk en snel nog meer inspiratie opdoen.

Het design is tot stand gekomen in samenwerking met design studio George & Harrison en illustrator Johan Moorman. De banners zijn geïnstalleerd door Vormgenoten.

365_Banner_2_360x140.jpg

Eindhoven als Metropoolregio
Eindhoven Airport legt sinds een jaar de focus steeds meer op Eindhoven als Metropoolregio. Maurits de Beer, Manager Aviation Development & Partnerships Eindhoven Airport zegt hierover het volgende: “De purpose van Eindhoven Airport is om de regio nóg beter te maken, dit doen we aan de hand van 4 strategische pijlers namelijk verbinder met de wereld, waardige entree, goede buur en proeftuin voor innovatie. In deze nieuwe strategie is het niet langer een doel om simpelweg op groei te focussen maar juist meer op het bieden van kwaliteit en een meerwaarde voor de regio. Kijkend naar de behoefte van de regio zien we dat naast de potentie van de zakelijke markt ook de inkomende bezoeker wat meer impuls behoeft, vandaar dat we graag samen met Eindhoven365 optrekken om deze markt beter te kunnen bedienen. Zodoende profiteren andere stakeholders in de regio (zoals hotels, restaurants en attracties) nog beter van de rol die wij als luchthaven innemen.”

Banner-Eindhoven-Airport.jpg