Update

Vacature: Campagne Marketeer Toerisme (32 uur)

11 december 2025
  • Nieuws

Zin om te werken in een bruisende stad waar innovatie en creativiteit de boventoon voeren? Als citymarketingorganisatie Eindhoven365 laten wij de wereld zien wat een toffe plek Eindhoven is. Dat doen we met spraakmakende projecten en campagnes gericht op verschillende doelgroepen. Om ons bij onze missie te helpen, zoeken we een enthousiaste campagnemarketeer voor de toeristische doelgroep van de stad. Dat betekent dat je het projectmanagement voor campagnes doet om (nieuwe) potentiële bezoekers van Eindhoven te bereiken.

Onze missie

Vanuit onze rol als citymarketeers helpen wij mee om Eindhoven te transformeren tot de meest menselijke innovatieve stad. Een stad waar iedereen mee kan doen. Waar inwoners trots op zijn. Waar bezoekers een groene citytrip kunnen beleven. Waar design tot in de haarvaten is doorgedrongen. Daar lees je alles over onze strategie.

Hoe jij daaraan kan bijdragen

Wij zijn niet zomaar een citymarketingorganisatie. Wij zitten internationaal in de voorhoede van ons vakgebied. Maar daar blijven is geen eenvoudige taak. Daarom zoeken we iemand die campagnes en projecten kan uitrollen en begeleiden voor onze toeristische doelgroep. Momenteel werken we aan het op de kaart zetten van Eindhoven als duurzame bestemming.

Hoe jij daaraan kan bijdragen? Jij mag het projectmanagement op je nemen van bezoekerscampagnes zoals ‘your temporary cityguide’ en de eindejaarscampagne, maar ook van bestaande (inter)nationale samenwerkingen met Deutsche Bahn en NBTC. Je combineert daarbij jouw organisatorisch vermogen met data en analyse om de juiste doelgroep op het juiste moment te bereiken. Je werkt nauw samen met alle collega’s met eigen expertise: van content en social media tot webperformance en PR. Bij de rol hoort ook het ondersteunen van je PR-collega’s: hoe wordt het verhaal van Eindhoven verteld? En door wie? Jij zorgt ervoor dat het Eindhoven-verhaal landt bij influencers en journalisten. Zodra je het verhaal door en door kent, mag je zelf op pad om ze het beste van de stad te laten zien.

Toeristische campagne
This is eindhoven citytrip

Hier werk je aan mee: This is Eindhoven's City Trip

Bekijk het project

Wat voor type we zoeken

We zijn op zoek naar een rots in de branding voor ons toerisme en PR-team. Als campagnemarketeer met zo’n drie tot vijf jaar ervaring, heb je een talent voor organiseren: je kunt het overzicht bewaren en bent de aanjager van het projectteam. In de rol is het belangrijk om de helictopterview te bewaren en tegelijkertijd oog voor details te hebben. Jij zorgt ervoor dat de puntjes op de i worden gezet. Je schuwt een beetje tijdsdruk niet en een flinke to-do-lijst afwerken is als een sport. Je beheerst de Nederlands en Engelse taal — pluspunten als je een verborgen schrijftalent hebt of een woordje Duits kan. Maar, misschien wel het belangrijkste wat je in huis hebt, is een flinke dosis energie voor de stad!

Nog een paar pluspunten

  • Als fulltimer kun je bijna 8 weken vakantie opnemen. Je krijgt namelijk 26 vakantiedagen én 12 dagen arbeidstijdverkorting.
  • Je draait bij ons geen saaie 9 tot 5 dagen achter je bureau. Wel ga je soms in de avond of het weekend op pad. Bijvoorbeeld om influencers de stad te laten ervaren of bij een opening te zijn.
  • Bij ons krijg je alle kansen om kennis en ervaring op te doen. Om nieuwe dingen te proberen. We investeren graag in jouw persoonlijke ontwikkeling.
  • We starten elke maandag samen de week op kantoor, de rest van je week ziet er verschillend uit: gemiddeld ben je drie dagen op kantoor of op pad, de overige dagen heb je de mogelijkheid om thuis te werken.
  • Je krijgt van ons elk jaar 150 euro om te besteden aan iets waar jij een gezonder en gelukkiger mens van wordt.
  • Al ben je nog jong, het is vast fijn om te weten dat je bij ons echt een goede pensioenregeling krijgt van ABP.
  • Door het jaar heen organiseren we volop teamuitjes om inspiratie op te doen.
  • Je krijgt bij ons een salaris dat past bij je ervaring en met je meegroeit. Het uitgangspunt voor deze rol is functieschaal 10, wat neerkomt op een salaris tussen de €3468 - €4658 bruto op basis van fulltime.

Zo scoor jij deze job

De eerste selectie en gesprekken lopen via PS: masters @ work. Stuur uiterlijk zondag 18 januari je motivatiebrief en cv naar rianne@mastersatwork.nl t.a.v. Rianne Sanders. Je zal op korte termijn na de selectie worden geïnformeerd over een eventueel kennismakingsgesprek.