Update

Eindhoven lanceert nieuwe voorjaarscampagne

09 mei 2022
  • Nieuws
EHV365 HCTS Website Beeld Geel 1200x742

De lente is aan en dat betekent maar een ding: ‘Here comes the Sun’. De langere dagen en felle zon maken van het voorjaar de ideale tijd om eropuit te gaan én om nieuwe energie in de stad te blazen. Daarvoor is er in samenwerking met Stichting Binnenstad Eindhoven (SBE) en creatief bureau HeyHeydeHaas een voorjaarscampagne ontwikkeld die inwoners en bezoekers uitnodigt om samen de lente te vieren Eindhoven. In de week van 9 mei wordt de ‘Here comes the Sun’-campagne gelanceerd.

Waar er in het najaar tal van grote evenementen plaatsvinden, moeten we het in het voorjaar vooral hebben van de bruisende ondernemers. Deze zetten we met de campagne extra in het zonnetje. 2022 markeert de start van de campagne en zal de basis vormen voor komende jaren. We hebben de ambitie om klein te starten en jaarlijks de campagne uit te breiden tot een volwaardig nieuw voorjaarsevenement.

Here comes the Sun

Een voorjaarscampagne moet nieuwe energie uitstralen. Speciaal voor deze campagne is er dan ook een visuele identiteit ontwikkeld. Op basis van het logo van het merk Eindhoven, de vibe, zijn er patronen ontworpen die doen denken aan de lente. Heldere luchten, bloesem en natuurlijk Eindhoven, spelen allemaal een rol in de stijl. Deze frisse grafische stijl zal te zien zijn in de stad en wordt gebruikt voor marketingboodschappen in print en online media.

Binnenstad in bloei

Het verrassende karakter van het voorjaar komt naar voren in de campagne. Zo wordt de stad in de aankomende weken versierd met zogeheten bloeminterventies op onverwachte momenten en plaatsen. Hiermee kunnen bezoekers extra genieten van de stad in voorjaarssferen.

EHV365 HCTS Website Beeld Roze 1200x742

Bereik

Om zoveel mogelijk mensen te bereiken wordt daarnaast de combinatie van buitenreclame (vlaggen, banieren, citybeacons en LED-schermen), online media (socialmediacampagne en online advertenties op regionale en landelijke nieuwswebsites) ingezet. Thisiseindhoven.com is met haar database aan culturele instellingen, horeca- en retailondernemers de uitvalsbasis. Hier zal zowel online als offline continue naar verwezen worden.

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting Binnenstad Eindhoven, Bedrijven Investeringszone Eindhoven Centrum en gemeente Eindhoven. Conceptontwikkeling door HeyHeydeHaas en campagnerealisatie door Eindhoven365.