Update

The Sound of Eindhoven genomineerd voor City Nation Place Award

07 oktober 2021
The Sound of Eindhoven LP
The Sound of Eindhoven LP

Onze campagne ‘The Sound of Eindhoven’ is genomineerd voor een internationale City Nation Place Award, in de categorie ‘Best Citizen Engagement’.

Over de campagne

Eindhoven is met de campagne The Sound of Eindhoven in de eerste helft van 2021 op zoek gegaan naar hét lied van Eindhoven. Tijdens de pandemie konden geen concerten en muziekevenementen worden gehouden, maar de creativiteit en energie in de stad stroomden nog steeds. Deze campagne moest de lokale muziekscene een boost geven en iedereen met liefde voor de stad werd uitgenodigd een eigen nummer in te zenden. Eindhovense muziekmakers, producers en fans gingen massaal aan de slag met hun ode aan Eindhoven.

The Sound of Eindhoven foto Nadia ten Wolde

City Nation Place Awards

In de categorie 'Best Citizen Engagement' gaat het om de menselijke factor. Plaatsen die kunnen aantonen dat de inwoner de strategie ondersteunt en er actief aan deelneemt maken kans op een nominatie en de felbegeerde award.

De City Nation Place Awards heeft meer dan 100 inzendingen van de meest innovatieve, creatieve en effectieve marktstrategieën ontvangen, afkomstig uit buurten, steden, regio's, landen en zelfs continenten wereldwijd. De inzendingen tonen aan dat meer en meer plaatsen de waardevolle relatie tussen kwaliteit van leven, toerisme en economische ontwikkeling erkennen en een gezamenlijke strategische aanpak van overheden en particuliere sector nastreven.

Het is voor de vierde keer dat Eindhoven genomineerd wordt voor een City Nation Place Award. In 2017 werd onze campagne Another Citytrip genomineerd in de categorie ‘Best Use of Social Media’ en in 2018 won Eindhoven de Oscar van de citymarketing: 'Place Brand of the Year'. In 2019 werd de Eindhovense nieuwjaarsfilm 'Een Kei Fijne Film' genomineerd. De in totaal vijf prestigieuze vakprijzen worden uitgereikt op 4 november 2021.

The Sound of Eindhoven
The Sound of Eindhoven foto Nadia ten Wolde

Onze oproep aan alle muziekmakers van Eindhoven

View case

Share the Vibe

‘The Sound of Eindhoven’ is een verlengde van de ‘Share the Vibe’ campagne. Al meer dan vijf jaar lang worden creatieve makers benaderd om een ode aan de stad te brengen. Dat doen ze met behulp van de ‘vibes’ uit het beeldmerk van Eindhoven. Met ‘The Sound of Eindhoven’ was het de beurt aan muzikale talenten om de energie van de stad in muziek te vangen.

The Sound of Eindhoven is in het leven geroepen door Eindhoven365 en creatief bureau Edhv, gesteund door verschillende culturele instellingen: Cultuur Eindhoven, CKE, Dynamo, Effenaar, Metal Factory, Muziekgebouw Eindhoven, Popei & Rock City Institute.