Eindhoven in Monocle Magazine
PR, Publicaties, Strategie
18 oktober 2018

Eindhoven in Monocle Magazine

Eindhoven wordt goed vertegenwoordigd in de nieuwe uitgave van Monocle magazine. De november 2018 issue is een Netherlands special, en zoomt in op topics als business, cultuur, urbanism en design. De uitgave is vandaag, twee dagen voor aanvang DDW, verschenen.

‘Where technology meets design.’
Eindhoven is samen met NBTC en de citymarketing organisaties van Rotterdam en Groningen een samenwerking aangegaan met Monocle, voor een special over ‘het andere’ Nederland. ‘Discover the benefits of Dutch courage’, zo luidt de titel. In de special wordt algemeen ingegaan op de creativiteit en vindingrijkheid van Nederlanders. Verderop in het stuk gaat het met Groningen specifiek over groene innovatie, Rotterdam over ondernemerschap en Eindhoven over de crossovers tussen technologie en design.

While many cities are productive in either one or the other, Eindhoven operates on the interface between the two elements.

Het stuk over Eindhoven zoomt onder andere in op de Philips historie, het ontstaan van Brainport Eindhoven en de innovativiteit van de stad. Als voorbeelden worden verschillende bedrijven, het aantal patentaanvragen per 10.000 bewoners en de volgend jaar 3D-geprinte woningen aangehaald. Daarnaast is er speciaal aandacht besteed aan flagship event Dutch Design Week.

Het magazine is vanaf vandaag een maand lang verkrijgbaar.