Update

Exclusieve kick-off van #NewDutch tijdens Dutch Design Week

18 oktober 2022
  • Nieuws
Retro Future foto Tom Doms

Op woensdag 26 oktober, tijdens Dutch Design Week, vindt het officiële kick-off-event van New Dutch plaats. Onder leiding van Anna Gimbrère (wetenschapsjournalist) en Rob van Hattum (VPRO Tegenlicht) gaat een select aantal bestuurders van bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheden in gesprek over de toekomst en positionering van het nieuwe Nederland.

Programma

Het event bestaat uit een dagvullend programma waarbij onder andere meerdere locaties worden aangedaan zoals het Evoluon, Strijp-S en Microlab. Ook onderdeel van het programma zijn interviews, presentaties en een gesprek met Koert van Mensvoort, creatief directeur van NextNature, over de tentoonstelling RetroFuture.

In de middag zal de groep een aantal inspirerende locaties op de Dutch Design Week bezoeken en het gesprek aangaan met Miriam van der Lubbe, creatief directeur DDW, over innovatie en creativiteit als oplossing voor de opgaven van morgen. De dag wordt afgesloten met een gesprek over de kansen en mogelijkheden in 2025 en een netwerkborrel.

Retro Future Evoluon foto Tom Doms
Tom Doms Brasserie NEXT
    RetroFuture @Evoluon - Tom Doms RetroFuture @Evoluon - Tom Doms

Over New Dutch

New Dutch-steden Eindhoven en Rotterdam roepen samen met NL Branding partners op om samen te werken aan een landelijk themajaar in 2025 waarin “het jaar 2050” wordt gevierd. Het jaar waarin bedrijfsleven, onderwijs, maatschappelijke organisaties en overheden het Nederland van 2050 in de etalage wordt gezet. Hiermee laten we bezoekers en bewoners ons Nederlandse innovatieve karakter herontdekken.

New Dutch heeft een focus op 5 aandachtsvelden die de uniekheid van Nederland nu & morgen onderstrepen: maak de toekomst, groen tot in de stad, mobiliteit, samen leven en feed the world. Meer weten over dit onderwerp? Lees de casebeschrijving New Dutch.

Samenwerking

Organiserende partijen en tevens partners zijn Eindhoven365, Visit Brabant, Rotterdam Partners, NBTC, en RVO (NL Branding).